Sana bir soru sorayım:

Başarılı bir e-ticaret mağazası ile her ay bile zorlukla kırılan biri arasındaki fark nedir?

Bu sunduğu ürün yelpazesi değil.

Tasarımının kalitesi de değil.

Nitelikli trafik çekebilme şekli bu şekildedir .

Kullanılabilir tüm pazarlama kanallarından bir e-ticaret sitesi sahibinin sahip olduğu SEO, tamamen farklı bir düzeydedir.

İşte nedeni:

Web sitenizin tutarlı bir şekilde sıralanmasını sağladıktan sonra, uzun vadede tutarlı satışları garanti edebilirsiniz.
FAKAT:

2019 E-ticaret SEO zordur ve web sitenizi Google’ın arama sonuçlarında öne çıkarmak için yapmanız gereken çok şey vardır.

Ayrıca çoğu kişi, yüksek arama hacimli anahtar kelimeler seçerek e-ticaret SEO’larına yanlış yoldan devam ediyor.

Bu yüzden e-ticaret SEO hakkında mağazanızın altından arama motorlarının tepesine çıkacağınız her şeyi size öğreteceğim.

Diğer e-ticaret SEO rehberleri teoriye odaklanırken, bilmeniz gereken her şeyi ve nasıl yapacağınızı size söyleyeceğim.

Bu size sadece önemli olanı göstereceğim anlamına gelir. Bu kılavuzda veya 2018’de e-ticaret SEO ile ilgili olmayan, yalnızca geçerli,% 100 sahada test edilen taktikler kullanan herhangi bir kabiliyet olmayacaktır .

Bunlar, ekibimin ve e-ticaret müşterilerim için şahsen uyguladığım taktiklerin aynısıdır ve sizi bu konularda yönlendireceğim .

SEO Neden E-Ticaret Mağazaları İçin Kritik?

İnsanların SEO’nun e-ticaret için geçerli olmadığını ve Google’ın onları doğal olarak alacağını ve yeni trafik getireceğini söylediklerini duydum.

Bu sadece doğru değil.

Çünkü rekabetiniz kendi web sitelerini optimize ediyor ve siz değilsiniz – sonuç?

TÜM trafiğinizi ve müşterilerinizi alıyorlar ve müşterilerimden bazı rakiplerimi işsiz bıraktıktan sonra SEO’yu kendi sorumluluğunuzda görmezden geliyorsunuz.

Basitçe söylemek gerekirse, e-ticaret SEO’sunu ciddiye almıyorsanız, para kaybediyorsunuz. Dönemi.

Ancak, sadece dikkat etmeniz gereken trafik değil. Trafiğin kendi başına kesin olarak satışa dönüşmesi gerekmez – bunun için kefil olacağınızdan eminim.

Bu var insanlar sizinle geçirmek paranın SEO çok önemli kılmaktadır.

Bunu bir saniye düşünelim.

“ Jimnastik halkaları ” anahtar kelimesi için 1. sırada olmak istediğinizi söyleyin . Ahrefs’e göre , bu anahtar kelimenin ABD’de ayda 3.700 araması bulunuyor.

Sıralama # 1 ayda fazladan 2.100 ziyaretçi ile sonuçlanır.

Trafiğin% 5’inin dönüştürüldüğünü varsayarsak, ayda 105 satış yaparsınız . Her bir satış size 25 $ değerinde olsaydı, 2.625 $ kazanabilirsiniz .

Bu , yalnızca bir anahtar kelime ve yalnızca bir ürün için yılda 31.500 ABD doları değerinde satış anlamına gelir !

Ancak “jimnastik halkaları” anahtar kelimesi kısa kuyruklu bir kelimedir. Birçok tür jimnastik çalması sattıysanız, bu anahtar kelimeyi kategoriniz olarak kullanabilirsiniz.

“Ahşap jimnastik halkaları” , “en iyi jimnastik halkaları” veya “metal jimnastik halkaları” gibi belirli ürünler için bu anahtar kelimenin daha uzun kuyruklu bir sürümünü hedeflediyseniz , organik trafiği gelirinizle birlikte iki katına çıkarabilir , hatta üç katına çıkarabilirsiniz .

Bu e-ticaret için SEO gücüdür .

SEO, nitelikli trafiği mağazanıza iten bir makinedir. Dönüştüren trafik. Cebinize para koyan trafik.

Amacınız her zaman mağazanızın yetkisini artırmak olmalıdır, böylece tüm sayfalarınızı daha iyi sıralayabilirsiniz. Ama nereden başlayacağınızı bilmek çok büyük bir yardım!

Önce kategori sayfalarınıza odaklanın ve bu yüzden:

Müşteriler satın almalarını seçme ve keşfetme özgürlüğüne sahip olmayı sever. Bazı iyi seçeneklerle birden fazla ürünü farklı fiyatlarla görmek istiyorlar. Bu, AOV’nuzu (ortalama sipariş değeri) web sitenizde artırmanıza da yardımcı olabilir. Bu nedenle, yüksek rütbeli bir anahtar kelimeye sahip kategori sayfaları oluşturmak, mağazanızın optimizasyonu ve yetkisi için işe yarayacak bir şeydir.

E-ticaret SEO doğru yapmak için, onun tüm temellerini öğrenmek gerekir. İşte bilmeniz gereken her şey.

Bir E-Ticaret SEO Uzmanı Planlamaya Başlayın

Neredeyse her yeni e-ticaret SEO istemcisi aynı hatayı yapıyor. Sitede SEO temellerini gözetmeden doğrudan bir bağlantı kurma stratejisi uygulamak istiyorlar.

Planı olmayan bir ev inşa etmek gibi .

Yapabilirsin, ama muhtemelen işe yaramayacak. Başka bir şey yapmadan önce mağazanızın yerinde SEO sorunu yaşamadığından emin olmanız gerekir.

Yaygın sorunlar arasında bir siteye sahip olmak yer almaktadır:

Google’ın taraması zor
İçeriğin yanında (veya tonlarca yinelenen içerik)
Veya site yapısı veya kandırma gibi bir dizi teknik sorun
Mağazanızın bu sorunlardan herhangi birine sahip olmadığından emin olmak için, en iyi SEO denetim araçlarından birini kullanarak düşük düzeyde optimize edilmiş bir web sitesine sahip olmaktan kaçınabilirsiniz: Screaming Frog .

Çığlık Kurbağanız yoksa, SEMRush veya Ahrefs yerinde denetim araçlarını da kullanabilirsiniz.

İşte e-ticaret SEO denetiminizi adım adım nasıl yaptığınız.

ScreamingFrog ile E-Ticaret SEO Denetimi

Başlamak için, Screaming Frog web sitesine gidin ve yazılımlarını indirin. Screaming Frog, tüm sitenizi bir Googlebot sanki taramak için kullanabileceğiniz bir araçtır.

En iyi bölüm, 500 URL’ye kadar ücretsiz. Daha fazlasına ihtiyacınız olursa, yıllık lisansı 149 £ ödemeniz gerekir.

Ama güven bana, bu araç sana ne kadar avantaj sağladığını kendine ödeyecek.

Diyelim ki müşterilerinizden biri , erkek şort şirketi Chubbies . Sitelerini analiz etmeye başlamak için önce ana URL’lerini alıp, Screaming Frog’a ekleyip “Başlat” düğmesine basardım.

Tarama bittiğinde, sonuçları dışa aktarın. Dışa aktarılan dosyayı daha basit hale getirmek için önce sonuçları HTML’ye göre filtreleyeceğim, bu yüzden yalnızca sayfaları alacağım ve Javascript dosyalarını ve resimlerini görmezden geleceğim.

Önünüzde gördükleriniz, site SEO problemlerimizi düzeltmek için gösterge paneli olacaktır.

Şimdi projeyi kurtarmak için de harika bir zaman, sadece Dosya> Kaydet’e tıklayın ve ilk olarak en sık karşılaşılan sorunları çözmeye devam edebiliriz.

Yinelenen İçerik
Asla çok miktarda yinelenen içerikten muzdarip olmayan bir e-ticaret SEO istemcisim olmadı. Bu, 2 veya daha fazla sayfa aynı veya çok benzer içeriğe sahipse.

Bu genellikle Panda gibi e-ticaret SEO cezalarının nedenidir ve bir sitenin sahip olabileceği en büyük olumsuz SEO sinyallerinden biridir, bu yüzden önce yinelenen içeriğe bakmayı seviyorum.

Her ne kadar Screaming Frog yinelenen içerik bulmakta harika olsa da, derinlere çıkıp her şeyi yakaladığımdan emin olmak için Screaming Frog ile birlikte ücretsiz bir araç kullanıyorum.

İlk önce Screaming Frog ile nasıl yinelenen içerik bulacağınızı göstereyim.

Screaming Frog ile Yinelenen İçerik Bulma
Potansiyel yinelenen içerik sorunları olan sayfaları bulmak için, ikinci menüdeki URL sekmesine gidin ve filtrelendiğinde, “Çoğalt” ı tıklayın .

Screaming Frog ile Yinelenen İçerik Bulma

Bu rapor, yinelenen içeriğe sahip tüm sayfaları gösterir.

Bu durumda, yinelenen içerik sorununun ana nedenini parametre kullanımı olduğunu görebiliriz.

parametreler burada yinelenen içerik sorununa neden oluyor

Bu özel konuyu daha da ayrıntılı olarak inceleyerek doğru kanonikleştirme etiketlerini uygularlarsa sorunun çözülmesinin uzun bir yol alacağını görebiliyorum.

Ancak bu, sahip oldukları tek yinelenen içerik sorunu değil…

Siteliner ile Daha Fazla Kopya İçeriği Bulma
Siteliner’e gidin ve arama kutusuna web sitenizi ekleyin.

Siteliner

Siteliner’ın tüm sitenizi analiz etmesi ve size bir dizi sonuç vermesi birkaç dakika sürecektir.

Araç sizi 250 URL’ye kadar ücretsiz olarak analiz etmesine rağmen, yine de mağazanızın iç bağlantılarının panoramik manzarasını sunar.

“En İyi Sorunlarınız” altında en acil sorunları bulacaksınız.

Chubbies durumunda, pek çok problemleri var gibi görünüyor, bu yüzden ikinci linke, ardından mesajın sonundaki linke tıkladım.

Bunu yaptığınızda, eşleşen kelime sayısına, yüzdeye ve içeriğin eşleştiği sayfalara göre düzenlenmiş URL’lerin tam listesi gösterilir.

Her URL’nin hangi sayfalarla eşleştiğini görmek için, her bir sonucu tıklayın.

Kara Cuma promosyonları sırasında, çok küçük değişkenler içeren ve çok sayıda yinelenen içerikle sonuçlanan çok sayıda açılış sayfası oluşturdular.

Bu yinelenen sayfalarda, kendilerine uygulanan noindex etiketi bulunmalıdır.

Burada yaptığımız gibi çoğaltılmış içeriğin pek çok duruşunu bulursanız, geri dönün ve sol sütunda “Site Raporunu İndir” i tıklayın .

Ardından, hepsi çözülünceye kadar her bir yinelenen içerik sorununda size yol açın. Sitenizi, yinelenen içeriğinizi temizleyerek optimize ederseniz, anahtar faktörlerden birini işaretlemiş olursunuz.

Kayıp Kanonik Etiketleri Bul
Bir sayfanın kendisine işaret eden ve yinelenen içeriğe neden olan birden fazla URL’si olması kolaydır.

Yukarıdaki örnekte olduğu gibi, aynı URL’nin farklı sürümleri varsa kitleri vardı.

https://www.chubbiesshorts.com/products/yes-white-blue
https://www.chubbiesshorts.com/products/yes-white-blue?coll=d-mens-long-sleeve-soft-shirts&position=18
https://www.chubbiesshorts.com/products/yes-white-blue?coll=d-all-mens-tops&position=18
Böyle bir içeriği çoğaltmak için kolay bir çözüm, her sayfaya bir kanonik URL tanımlamaktır; yani, Google’ın tarama ve sıralama için “kesin” URL olarak göz önünde bulundurması gereken sayfa.

Sayfalarınızın üzerinde kanonik etiket olup olmadığını bulmak için, URL sekmesine gidin.

Sağa kaydırın ve “Canonical Link Element 1” sütununa bakın.

Bu sütunda, sayfanın HTML’sinde rel = ”canonical” etiketinin gösterdiği kanonik URL’yi görebilirsiniz.

Boş alanları olan sayfalarda, kendisiyle ilişkilendirilmiş kanonik URL etiketi yoktur, bu da çoğaltılmış içeriğe sahip olma olasılığını artırır.

Sonuçları dışa aktarın ve gösterilen her sayfayla bir URL’yi ilişkilendirdiğinizden emin olun.

7 günlük e-ticaret seo stratejisi

Eksik veya Yinelenen Başlık Etiketleri
Başlık etiketleri şüphesiz web sitenizdeki en önemli site öğesidir. Başlık etiketlerinizden hiçbirinin eksik veya kopya olmadığından emin olmanız gerekir.

Bu konuyu kontrol etmek için, Sayfa Başlıkları sekmesine gidin, “Eksik” seçeneğini seçin ve sonuçları dışa aktarın.

Tüm bu sayfalarda, ilgili başlık etiketlerini eklemek istiyorsunuz.

Önceki işlemi tekrarlayın, ancak “Çoğalt” seçeneğini tıklayın.

Sonuçları dışa aktarın ve yinelenen başlık etiketlerine sahip sayfalarla benzersiz olmasını sağlayın.

Google’ın şu anda yaklaşık 65 karakter gösterdiğini de belirtmekte fayda var. SERP’lerdeki şeylerin temiz görünmesini sağlamak istiyorsanız, kendinizi 65 karakterle sınırlayın.

Bir anahtar kelimeyi sayfa başlığına da eklediğinizden emin olun. Bu cok büyük!

Sayfanız sarı şortla ilgiliyse, sayfa başlığınız “Erkekler için En İyi Sarı Şort – Chubbies” olabilir.

Bu gerçekten Google’ın ve müşterilerinizin bu sayfanın ne hakkında olduğunu anlamalarına yardımcı olur. Sayfa başlığına alakasız terimler eklerseniz, insanlar sayfanızda bulduklarından memnun olmayabilir.

Başlık etiketlerinizi gerçekten bir üst seviyeye çıkarmak istiyorsanız, bu SEO metin yazarlığı ipuçlarından bazılarına göz atmanız gerekir .

Eksik veya Yinelenen Meta Açıklamaları
Meta açıklamaları fazla SEO ağırlığına sahip olmasa da, web sitenizin tıklama oranını artırmanıza yardımcı olabilirler.

Hem eksik hem de kopya meta açıklamalarını bulma işlemi, başlık etiketleriyle izlediğiniz işlemle aynıdır.

İlk önce, Meta Açıklama sekmesine gidin ve sonuçları “Eksik” ile filtreleyin .

çığlık kurbağa meta açıklaması eksik

“Çoğalt” filtresini seçerek işlemi tekrarlayın .

çığlık kurbağa meta açıklaması yinelenen

Onları kaçıran sayfalara alakalı meta açıklamaları ekleyin ve yinelenen açıklamaları olanlara benzersiz olanlar oluşturun.

Geçerli öneri, 200 – 320 karakter uzunluğa ulaşmaktır ve Google, açıklamanızdaki arama sorgusunu vurguladığından – anahtar kelimeler eklediğinizden emin olun.

Yine SERPS’ten olabildiğince çok tıklama çekmek için bu metin yazma ipuçlarından yararlandığınızdan emin olun . Bu yüzden bu ekstra tıklama almak ve meta açıklamanızı sıralamak.

Eksik Alt Etiketler
Görseller, yalnızca içeriğinize bağlam kazandırmakla kalmaz, aynı zamanda Google’ın bir sayfanın anlamını da anlamalarına izin verir. Maalesef, Google görüntüleri okuyamıyor (en azından henüz değil).

Bu sorunun üstesinden gelmek için, Google botların web sitenizi daha iyi taramasına yardımcı olan resimlerinize alt etiketler eklemeniz gerekir.

Alt etiketleri olmayan görsellerin olduğu sayfaları aşağıda bulabilirsiniz:

İlk önce Görüntüler sekmesine gidin . Ardından, sonuçları “ Kayıp Alt Metin ” ile filtreleyin . ”

çığlık kurbağa meta açıklaması yinelenen

Eksik alt etiketleri olan tüm sayfalarda, o sayfaların sıralanmasını istediğiniz anahtar kelimeleri ekleyeceksiniz.

En iyi sonuçları elde etmeyi öğrendim, işleri doğal tutmak bir kazanan.

Görme engelliler, yardım için ekran okuyucu kullandığından, doğal bir açıklama da görüntüleri anlamalarına yardımcı olur.

Çok sayıda fiil, isim ve sıfat, hem kullanıcılara hem de Googlebot’a, uzun kuyruk anahtar kelime varyasyonlarında çalışma fırsatı verirken, içeriği anlamalarına yardımcı olabilir.

404 Hata Sayfasını Bul
Daha önce bir web sitesi kullandıysanız ve 404 sayfaya eriştiyseniz, bozuk sayfaların berbat olduğunu bileceksiniz.

Ve sadece kayıt için – Google da onlardan nefret ediyor. Bu yüzden onları daha sonra değil, daha erken düzeltmek daha iyidir.

404 sayfanızı bulmak için, Yanıt Kodları sekmesine gidin ve sayfaları ” Müşteri Hatası (4xx) ” ile filtreleyin .

Bu sayfalar için iki seçeneğiniz var:

Sayfa artık mevcut değilse, bu hatalı URL’leri yeniden yönlendirin.
Bu sayfaların neden kırıldığının nedenini inceleyin ve düzeltin.
Fakat bazen daha kötüsü de olabilir.

Bir ürün stokta kalmaya başladığında ve Google tekrar taramazsa, ürün sayfalarınız dükkanınızdan kaybolursa, endeks içerisinde yaşları boyunca canlı kalacaktır.

Bu, insanların çok kötü bir ilk izlenim bırakmasını sağlayan kırık sayfalarınızı Google’da bulabilecekleri anlamına gelir.

Ve e-ticaret ile sadece bir ilk izlenim elde edersiniz.

Deindexed Sayfaları Bul
Mağazanızın istemeden deindexte edilmiş bazı sayfaları olabilir ve bu da organik trafikte ani bir düşüşe neden olabilir.

Şirket dünyasında çalıştığımda bunun kaç kez olduğunu size söyleyemem ve geliştirme ekibi siteyi dev bir ortamdan yaşamaya zorlarken NoIndex etiketini kaldırmayı unutur.

Kelimenin tam anlamıyla gibi – her zaman / yüz maskesi

Bu, haftalarca hem trafikte hem de satışta büyük kayıplara neden oldu ve dikkat etmeniz gereken bir şey.

Sayfaların endekslenip endekslenmediğini öğrenmenin 2 yolu var.

İlki Screaming Frog’un sağ sütununda, aşağı kaydırın ve Yönergeler Kategorisini bulun ve ardından NoIndex’i tıklayın –

noindex etiketlerini denetle

Bu, kendilerine noindex etiketi uygulanmış bir URL listesi döndürür ve bu sayfaların o etiketi içermesi gerekip gerekmediğini iki kez kontrol eder.

Sayfaların dizine eklenip eklenmediğini kontrol etmeyi sevdiğim diğer yol ise Google Arama Konsolu ile .

Sol sütunda, Tara> Site Haritaları ‘ nı tıklayın .

google webmaster araçları

Google Arama Konsolu, site haritanızı analiz eder ve kaç sayfa taradığını ve kaç tane dizin oluşturduğunu gösterir.

Gördüğünüz gibi, bu örnekte, dizine alınmamış 13 sayfa var.

Bu kutuya tıkladığınızda, Google size farklılığa neyin sebep olabileceğini gösterecektir.

Aşağı kaydırın ve hataları ve uyarıları düğmelerini tıklayın.

Burada, Google’ı mağazanızda gezinirken ve dizine eklerken hangi sorunların olduğunu görebilirsiniz.

Etkilenen URL’leri alın ve her sorunu çözmek için Google tarafından gösterilen önerileri izleyin.

Bir site haritanız yoksa, bir tane oluşturmak için Screaming Frog’u kullanabilirsiniz. Taramanızı tamamladıktan sonra , Screaming Frog’da Site Haritası Oluştur özelliğini kullanın .

çığlık kurbağa xml site haritaları

Bunu seçtiğinizde, varsayılan ayarlardan herhangi birinde değişiklik yapmak isteyip istemediğiniz sorulacaktır. Bu gibi görünmeli:

Son Değiştirme Tarihi, Öncelik ve Frekans Değiştirme gibi ayarların çoğu Googlebot tarafından genellikle dikkate alınmaz. Yani asıl şey, aşağıdakileri eklemek isteyip istemediğinizdir:

Noindex sayfaları
Kanoniklaştırılmış Sayfalar
Sayfalandırılmış URL’ler
PDF’leri
Bunu basit tutuyorum ve yalnızca temel sayfaları dahil etmek için seçilmeyenleri bırakıyorum, bu, Google’ın tarama verimliliğinizi en üst düzeye çıkarması için zaman kazanmanıza yardımcı oluyor.

302 Yönlendirmeleri Bul
Mağazanızda bir ürünü satmayı bırakmaya karar verirseniz, bu web sitenizde 404 olarak görünebilir. Daha önce belirtildiği gibi, ya bu sayfaları yeniden yönlendirmek ya da kırılmışlarsa düzeltmek istiyorsunuz.

Ancak iki tür yönlendirme var ve Google’a farklı şeyler söylüyorlar:

Kalıcı yönlendirmeler olarak da bilinen 301 yönlendirmeleri ;
302 yönlendirmeleri, geçici yönlendirmeler olarak da bilinir .
Genel bir kural olarak, her zaman 301 yönlendirmesini kullanmak isteyeceksiniz, çünkü eski sayfanın bağlantı hakkını yenisine aktarırlar.

Bu aynı zamanda Google’a yeni sayfanızın eski sayfanın kalıcı ana sayfası olduğunu da söyler. Bir 302 Google’a sayfanın geri döndüğünü söyler ve dizine eklemeye çalışır.

Eğer bir 302 yönlendirmesi yaptıysanız, onları hemen 301’e çevirmek istersiniz, böylece SEO değerini elde edebilirsiniz.

Bunu kontrol etmek için Cevap Kodu sekmesine gidin ve sonuçları “ Yeniden Yönlendirme (3xx) “ ile filtreleyin .

Ardından durum koduna göre sıralayabilir ve tüm 302 yönlendirmelerinizi bulabilirsiniz.

Denetim ile birlikte takip edenler için yukarıda 307 yönlendirme olduğunu görebilirsiniz. Yanındaki durum HSTS Yönlendirmesi olduğunu belirtir.

Bu, tarayıcınızda kalan ve tüm iletişimin HTTPS üzerinden gerçekleşmesi gerektiğini [Chrome, Safari vb.] Bildiren önbelleğe alınmış bir yönlendirmedir.

Bunu kurma, bu makalenin kapsamı dışındadır ve basit bir 301 yönlendirmesi üzerinden çok az SEO avantajı sunar.
Ancak, her ikisi de sunucunuzdaki .htaccess dosyasını kullanarak ayarlanır.

Shopify gibi bir platform kullanıyorsanız , çoğu sizin için zaten kullanıldığından, sunucunuza erişiminiz olmaz.

SEMRush ile E-Ticaret SEO Denetimi
Ayrıca, SEMRush’u e-ticaret SEO denetiminizi özel denetim araçlarıyla tamamlamak için de kullanabilirsiniz .

Screaming Frog kadar gelişmiş değil ama hepsi basit ve kullanımı kolay bir arayüzde toplanıyor.

Sonuçları ihraç etmek ve kendi başınıza analiz etmek yerine, SEMrush size web sitenizde en sık rastlanan sorunları gösteren Genel Bakış Raporu’nu sunar .

Ardından, Sorunlar Raporunda belirli bir problem listesiyle daha da detaylı bir şekilde inebilirsiniz .

Bu aynı zamanda her bir sorunun nasıl çözüleceğini ve neden sizin için düzeltmenin sizin için önemli olduğunu açıklar.

Ayrıca, tüm sorunları URL’ye göre de gruplandırabilirsiniz.

Taranan Sayfalar sekmesini tıklamanız yeterlidir; tüm sorunları sayfaya göre görebilirsiniz ve sorunları düzelttikten sonra tek bir tıklamayla URL’yi yeniden denetleyebilirsiniz.

SEMRush Site Denetim Aracına Nasıl Erişilir
Site Denetimi raporunu çalıştırmak için sol taraftaki menüye gidin ve Yönetim sekmesi altındaki “Projeler” e tıklayın .

Semrush seo

Sitenizi henüz eklemediyseniz, sağ üst kısımdaki “Yeni Proje Ekle” düğmesine tıklayın.

Sitenizi ekledikten sonra, “Site Denetimi” yazan sol üst düğmeye tıklayın .

Orada, mağazanızın denetimini gösterilen tüm ana problemlerle göreceksiniz.

Bulduğunuz her problemi tıklayın ve SEMrush’un size ne önerdiğini görün.

Örneğin, “Sorunları Göster” i tıkladıktan sonra, SEMrush bana hemen müşterimin mağazalarından birinde düzeltmem gereken buldukları sorunların bir listesini gösteriyor.

SEMRush e-ticaret SEO sorunları

Bu öneri listesiyle, onları hemen düzeltmek için ekibimle birlikte çalışabilirim.

İlk önce hatalarla başlamanızı ve bu sorunları düzelttikten sonra uyarılara ve bildirimlere geçmenizi öneririm.

Web sitesi hızıyla başarınızı hızlandırın
İlerlemeden önce, mağazanızdaki SEO sitesinin iki önemli yönüne değinmek istiyorum. Bunlardan ilki, web sitenizin ne kadar hızlı yüklendiği.

Daha önce hepimiz yaptık, yüklenmesi çok uzun süren e-ticaret web sitelerinde arama yapıyorduk. Başka bir deyişle, mağazanız çok yavaşsa, yakında ödeme almazsınız veya olumlu eleştiriler almazsınız.

Araştırmalar insanların% 40’ının yüklenmesinin 3 saniyeden uzun süren bir alanı terk ettiğini göstermiştir .

Bu küçük hata nedeniyle kaybedebileceğiniz tüm değerli trafiği hayal edin.

Benim kişisel deneyim, ben mümkün olmuştur 30.000 $ tarafından kazançlarını artırmak içinde 6 saat tarafından Web sitemin hızını artırarak .

Mağazanızın hızını artırarak satışlarınızda da benzer sonuçlar bulmayı bekleyebilirsiniz.

E-ticaret mağazanızın hızını kontrol etmek için GTMetrix’e gidin . Mağazanızı ekleyin ve test analizini çalıştırın.

e-ticaret web sitenizin hızını kontrol edin

Yukarıdaki sonuçlarda da görebileceğiniz gibi, bu e-ticaret sitesi için iyileştirme amaçlı BÜYÜK yer var.

Bir sitenin yüklenmesi 5 saniye sürdüğünde, insanların% 40’ının siteyi terk ettiğini varsayabiliriz – bunun yıllık gelir üzerinde ne gibi bir etkisi olduğunu düşünüyorsunuz?

GTMetrix ayrıca site hızını artırmak için geliştirebileceğiniz şeyler hakkında bir dizi öneride bulunacaktır.

site hızını artırmak için öneriler

Bir geliştiricinin bu konular üzerinde birkaç gün boyunca çalışmasını öneririm ve lütfen düzenli olarak tekrar test edin.

WooCommerce kullanıyorsanız , web sunucunuzu Kinsta gibi birine yükseltmeyi de düşünebilirsiniz .

Mağaza Mimarisi
Kullanıcı deneyimini ve Google’ın arama motoru taramasını etkileyen bir diğer önemli unsur mağaza mimarinizdir .

Ana sayfanızı ürün kategorilerinizden ve içinde listelenen ürünlerinizden ayıran basit, kullanıcı dostu bir site hiyerarşisine sahip olmak istiyorsunuz.

Ziyaretçilerinizin, ana sayfalarınızdan ürün sayfalarınıza üç tıklamayla ulaşmalarını kolaylaştırmak için iyi bir kuraldır.

Mağazanızı bu şekilde oluşturabiliyorsanız, gezinme insanlar için daha kolay ve yapının arama motorlarının taraması için daha iyi olması gerekir.

Bu iki farklı şekilde Screaming Frog’da gerçekten kolayca görülebilir.

İlk gelen değiştirmektir Liste Görünümü için Ağacı Görünümü . Şimdi uzun bir URL listesi görmek yerine, genel site mimarisini görüntülüyorsunuz:

çığlık kurbağa mimarisi

Shopify’ın her şeyi / pages /, / collections / ve / products / içine nasıl özenle yerleştirdiğine dikkat edin , bu, Google’ın site yapısını anlamasını kolaylaştırır.

Kontrol etmeniz gereken diğer şey Liste Görünümü’nde .

Buna tarama derinliği denir ve hangi sayfadan başladığınıza bağlı olarak o sayfaya giden en kısa rotayı gösterir.

Açıklamama izin ver:

Ana sayfanızdan başlarsanız, bu sıfır noktasıdır – başlangıç ​​noktanız.

Ana sayfanızdan bağladığınız her sayfaya şimdi 1 tarama derinliği atanmıştır, çünkü bu kaç tıklama alacaktır.

Daha sonra Screaming Frog, tarama derinliğinizin 1 sayfaya bağlantı verdiği her sayfayı inceler ve bunlara hepsine 2 değeri verilir. Bu, tarama tamamlanana kadar devam eder.

Sağ tarafta genel bakışı, site yapısını, yanıt süresini ve API’yi gösteren bir pencere göreceksiniz.

çığlık kurbağa mimarisi

Bunu genel bakıştan site yapısına değiştirirseniz, sayfalarınızın kaç tıklama aldığını gösteren harika bir grafik elde edersiniz.

çığlık kurbağa mimarisi

Chubbies ile hemen hemen her şey anasayfadan sadece 2 – 3 tıklama fark – bu iyi bir site yapısıdır.

Sizinki seviye 7 – 10’a doğru daha fazla sayfa içeriyorsa, sitenizle ilgili biraz çalışmanız gerekir.

E-ticaret SEO için Anahtar Kelime Araştırması

Google’ın algoritması içinde yüzlerce sıralama faktörü olmasına rağmen , SEO hala bunun en önemli yönlerinden biri: anahtar kelimeler .

Sayfa SEO’ya gelince akılda tutulması gereken en önemli şey budur.

Mağazanıza nitelikli trafik getiren alakalı anahtar kelimeler bulmak, SEO denetiminizi ne zaman yaptığınızı kontrol etmek için en önemli kutulardan biridir.

E-Ticaret Anahtar Kelimeleri

Anahtar kelime araştırma başlı başına bir sanattır ve e-ticaret SEO söz konusu olduğunda bu özellikle doğrudur.

Normal anahtar kelime araştırmalarının aksine, göz önünde bulundurmanız gereken bazı ek faktörler vardır.

Size, bir anda anahtar kelimeleri bulma ve analiz etme konusunda en iyi uygulamaları göstereceğim, ancak şimdilik, çevrimiçi mağazanız için anahtar kelimeler oluştururken dikkat etmeniz gereken 4 faktöre bir göz atalım.

# 1 – Arama Hacmi
En iyi niyetli, düşük rekabetçiliğe ve en yüksek alaka düzeyine sahip bir anahtar kelimeyi hedefleyebilirsiniz, ancak kimse bulamazsa , mağazanız bundan faydalanamaz .

Anahtar kelime araştırması yaparken göz önünde bulundurulması gereken ilk faktör arama hacmidir.

Bazı nişlerde, ortalama bir yüksek trafikli anahtar kelimede ayda 10 bin arama bulunurken, diğer nişlerde aylık 1 bin arama çok fazladır.

Bu nedenle, bir anahtar kelime için en iyi hacmi belirlemenin en iyi yolu, diğer yüksek trafikteki anahtar kelimeleri kıyaslama olarak almaktır.

Ayrıca, bir anahtar kelime seçmeden önce aşağıdaki diğer üç faktörü göz önünde bulundurmanız gerekir. En yüksek arama hacmine sahip bir anahtar kelime seçmek cazip gelebilir, ancak bu, yarardan çok daha fazla zarar verebilir.

# 2 – Amaç
SEO yeni başlayanların yaptığı yanlış bir hata, anahtar kelimeyi mümkün olan en fazla trafik miktarıyla hedeflemeye çalışmasıdır.

Sadece diğer faktörlerden birinin (yani rekabetin) sırasını zorlaştırdığını unutmakla kalmaz, aynı zamanda satışa dönüşmüyorsa ne kadar trafik aldığının önemi olmadığını da unutmazlar.

Bir sayfayı optimize ettiğinizde, amacınız organik trafik almak olmamalı; Amacınız nitelikli trafik çekmek için olmalıdır .

Bu, satış hunisinin doğru aşamasında olan kişilerin web sitenize ulaşmasını istediğiniz anlamına gelir.

Bir satış hunisinin dört adımı vardır.

satış hunisi adımları

İnsanların dikkatini, huninin başındaki aşamalarına ve sonunda olanlara çekmek istersiniz.

Genel olarak konuşursak, alt evreler daha küçüktür çünkü içlerinde daha az insan vardır. Bu hiç de fena değil; bu daha az insanın harcayacak paraya sahip olduğu anlamına gelir .

Google analytics’i kullanarak, ortalama sipariş değeri 20 ABD Doları olan% 0,5 dönüşüm oranına sahip 10,000 kişiyi çekip çekmediğinizi görebilirsiniz, bunun için 1000 YTL gelir elde edersiniz .

Öte yandan, ortalama% 5 değerinde% 5’e dönüşen 2.000 kişiyi cezbederseniz, geliriniz 2.000 ABD dolarına kadar çıkar.

Daha fazla trafik oluşturmak, işletmeniz için daha fazla satış yapılmasını sağlamaz. Yalnızca artan nitelikli trafik, daha fazla satışa eşit olacaktır.

Doğru niyetle anahtar kelimeleri hedefleme gücü budur .

Farkındalık Anahtar Kelimeler
Huni farkındalığı aşamasında olan insanlar, bir sorunu açıklayan içerik için web sitelerini arama eğilimindedir. İçerdiği anahtar kelimeleri kullanırlar.

Niye ya
Nedenleri
Listesi
Nedir
Tanım
Faiz Anahtar Kelimeler
Zaten kendi sorunlarına çözüm arayanlar, gibi kelimeler içeren anahtar kelimeler kullanma eğilimindedirler.

Nasıl
Yolları
Rehber (örneğin, bu makale)
Eğitimi
Ürün kategorisi (yani, “bulldoglar için diyet köpek maması satıyorsanız”, söz konusu anahtar kelimeyi arayacaklar)
Marka adı
Değerlendirme Anahtar Kelimeleri
Bir kullanıcı farklı ürünleri değerlendirmeye başladığında, aşağıdakiler gibi belirli bir ürünle ilgili kelimeleri kullanarak arama yapar:

karşılaştırma
Fiyat
gözden geçirmek
Ürün Özellikleri
Ucuz
En iyi
En iyi 10
Satınalma Anahtar Kelimeleri
Son olarak, huninin sonunda insanlar satın almak için en iyi yeri ararlar. İyi bir teklif istiyorlar, bu yüzden böyle anahtar kelimeler kullanıyorlar.

İndirim
Ücretsiz kargo
Şimdi satın al
Kupon
İndirim
Anlaştık mı
Sayfalarınızdaki içeriği, dönüşüm hunisinin her aşamasında bu tür anahtar kelimeler için optimize ederseniz, insanları doğru niyetle getireceksiniz .

# 3 – Alaka Düzeyi
Doğru hedef kitleyi elde etmek için yalnızca doğru amacı olan insanları çekmeniz gerekmez, aynı zamanda mağazanızın teklifleriyle alakalı hale getirmeniz gerekir.

Bu, sitelerin dönüşüm oranını artıracaktır.

Alakalı anahtar kelimeler seçmek, verilen anahtar kelimeyle eşleşen ne sunabileceğinizi düşünmekle ilgilidir.

Diyelim ki, daha önce gösterilen şirket olan Chubbies için çalıştığınızı ve “spor ayakkabılar” anahtar kelimesinin ABD’de ayda 10 binin üzerinde arama yaptığını gördünüz.

Ne sattıklarını göz önünde bulundurursanız, spor ayakkabılarını satmadıkları için sayfalarını o anahtar kelime için optimize etmenin bir anlamı olmaz.

Aynı mantık kendi mağazanız için de geçerli olmalıdır. Sayfalarınızı yalnızca ürünlerinizle alakalı anahtar kelimeler için optimize edin .

Bir anahtar kelime için en iyi 10 sonuçlara bakmanın süper yararlı olduğunu gördüm. Bu adım daha uzun sürüyor, ama buna değer!

En üstteki 10 sıradaki sayfalar sizinkine benzerse, ilk sayfayı yapma şansınız olur.

Daha da iyisi, çok sayıda reklam varsa – muhtemelen çok karlı. Bu bir taşla iki kuş ve tüm stratejinizi bildirir.

# 4 – Rekabet
Anahtar kelime rekabeti, belirli bir sayfanın belirli bir anahtar kelime için üst sıralara çıkması gereken ortalama otorite olarak tanımlanabilir.

Gerçekçi olarak sıralayabileceğiniz anahtar kelimeler seçmelisiniz.

Diyelim ki “ucuz dizüstü bilgisayarlar” anahtar kelimesi için konum belirlemek istiyorsunuz. Google’ın sonuçlarına bakarsanız şunu göreceksiniz:

ucuz dizüstü bilgisayarlar arama sonuçları

Bu anahtar kelimeyi sıralamak için Amazon, Ebay ve Walmart gibi şirketlerle rekabet etmeniz gerekir. Bildiğiniz gibi, bu büyük markalar henüz rekabet edemediğiniz bir yetkiye sahiptir.

Bu nedenle, daha uzun kuyruklara saldırmak daha iyidir, önce düşük rekabet arama anahtar kelimelerini

Ama onları nasıl bulacağız? SEMRush veya Ahrefs kullanabilirsiniz –

SEMrush ile E-Ticaret Anahtar Kelime Analizi
SEMRush , size verilen bir anahtar kelimenin rekabet edebilirliğinden bahseden “Anahtar Kelime Zorluğu” adlı bir özelliğe sahiptir.

Anahtar kelime zorluğunu bulmak için, SEMrush arama çubuğunda sıralamak istediğiniz anahtar kelimeyi şöyle girin:

SEMRush anahtar kelime zorluğu

Ardından sol menüye gidin ve ” Anahtar Kelime Zorluğu ” nu tıklayın .

Anahtar kelimenizi bulun

Burada girdiğimiz anahtar kelimenin,% 75’lik bir anahtar kelime zorluğu olduğunu, çok yüksek bir değere sahip olduğunu görebilirsiniz.

Anahtar kelime zorluk sonuçları

Anahtar kelime zorluk yüzdesini tıklarsanız, ilgili etki alanı kuvveti ile bunun için sıralanan ilk 10 sayfayı görürsünüz.

etki alanı gücü

Gördüğünüz gibi, birçok yüksek makamlı site bu anahtar kelime için yer alıyor. Etki alanı kuvveti benzer bir mağazanız yoksa, en iyi fikir bu anahtar kelimeyi yoksaymak veya daha az rekabetçi bir terimi hedefleyen bir değiştirici kullanmak olabilir.

SEMRush bunu kolaylaştırır, anahtar kelimeye genel bakış sayfasına geri dönün ve öbek eşlemelerin bazılarına veya önerdikleri ilgili anahtar kelimelere bakın.

öbek eşleme ve alakalı anahtar kelimeler

Sonra durulayın ve ne kadar rekabetçi olduklarını kontrol etmek için işlemi tekrarlayın. Rekabet ne kadar düşük olursa, rütbe almanız o kadar kolay ve hızlıdır!

SEMRush ile anahtar kelime araştırması hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, o zaman burada daha ayrıntılı öğreticime göz atın .

Ahrefs ile E-Ticaret Anahtar Kelime Araştırma
Başının üzerinde Ahrefs Kelime Explorer , anahtar kelime giriniz ve “ara” tıklayın –

Ahrefs ile E-Ticaret Anahtar Kelime Araştırma

Daha önce analiz edilen aynı anahtar kelime için, SEMrush tamamen farklı bir resim sunar. En iyi 10 pozisyondaki sayfaların hemen hepsinin geri bağlantısı olmadığı gerçeğine bağlı olarak, 1’in anahtar kelime zorluğunu gösterir.

Ahrefs anahtar kelime zorluğu

Her iki araçtan da gösterilen sonuçlar hiçbir aracın% 100 doğru olmadığını görmemizi sağlıyor. Her zaman iki araçla da arama yapmalı ve size hangi sonuçları verdiklerini görmelisiniz.

SEMrush etki alanı otoritesine odaklanırken, Ahrefs ilk 10 sonuç sayfasının aldığı ortalama geri bağlantı sayısına odaklanıyor.

Bir başka harika ipucu, şu anda sıralanan web sitelerinin URL puanlarına bakmaktır. Bu anahtar kelime gezgininde de görülebilir.

Gördüğünüz gibi, en yüksek URL derecesine sahip olmak mutlaka en üst düzey web sitesi olacağınız anlamına gelmez. Bununla birlikte, binlerce anahtar kelimeye baktığınızda, oldukça iyi bir korelasyon olduğunu fark edeceksiniz.

Hala ikna olmadınız mı?

Kendi ölçütlerine bakan bu Ahrefs blog gönderisine göz atın. URL derecesi Google PageRank ile aynı olmasa da, oldukça iyi bir korelasyon var.

E-ticaret anahtar kelime araştırmanızı Ahrefs ile bir üst seviyeye çıkarmak istiyorsanız, o zaman bu eğitimi gözden geçirmenizi öneririm .

Rakiplerinizi En İyi Anahtar Kelimelerle Çalmak
Merak ediyor olabilirsiniz:

Hangi anahtar kelimeler için sıralama yapmak istediğimi bilmiyorsam ne yapmalıyım?

Çok fazla sayıda anahtar kelimeye dokunmanın basit ve etkili bir yolu, rekabetinizi analiz etmek ve en iyi anahtar kelimelerinin tümünü çalmaktır.

Bu SEMRush ve Ahrefs ile yapmak gerçekten çok kolay –

Semrush yolu
Longboards sattığınızı ve rakiplerinizden birinin Skate Deluxe olduğunu varsayalım . Önce URL’lerini arama alanına koydunuz:

SEMRush ile rakip anahtar kelimeleri bulun

Ardından, sağ taraftaki “Organik Araştırma” bağlantısını tıklamanız gerekir.
organik araştırma

Orada, Skate Deluxe için derecelendirdiği tüm anahtar kelimeleri görürsünüz:

Sıralandıkları tüm anahtar kelimeler

Bu listeyle, daha önce konuştuğumuz 4 faktöre uyan anahtar kelimeleri bulmak için dışa aktarmanız ve analiz etmeye başlamanız gerekir.

Örneğin, “ kaykay numarası ” anahtar kelimesinin sitenizde işe yarayacağını düşünelim .

SEMrush’a göre, bu anahtar kelimenin ABD’de aylık 6,600 araması,% 64’lük bir anahtar kelime zorluğu ve 7 YTL’lik bir TBM’si var.

SEMRush anahtar kelime sonuçları

Öyleyse, korumamız gereken 4 faktöre daha yakından bakalım.

Arama hacmi : Arama hacmi yüksek, mükemmel!
Amaç : Amaç, çoğunlukla huninin ilk aşamasındadır (farkındalık). Bu, bu anahtar kelimeden gelen trafiğin satışa dönüşme ihtimalinin düşük olduğu anlamına gelir. Bunun yerine gelecekteki pazarlama için e-posta adreslerini alabilirsiniz.
Alaka Düzeyi : Alaka düzeyi, aldığınız ürünlerle ilgili olmadığı için hala orta ila düşüktür, ancak yine de aynı “Kaykaylar” kategorisindedir.
Rekabet : Rekabet yüksektir. Hızlı bir arama, Skate Deluxe (Etki Alanı Değerlendirmesi 53), YouTube ve Wikipedia gibi birçok yüksek yetkili web sitesini göstermektedir. İyi haber şu ki, bu sayfaların hiçbirinde çok fazla geri bağlantı bulunmuyor, bu da size bağlantıları çeken ve arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda yer alan bir içerik oluşturma fırsatı sunuyor.
Genel olarak, bu anahtar kelime, müşteri adayı oluşturma trafiği elde etmek için dönüşüm hunisinin tepesinde kullanılması iyi olur.

Ancak, bu anahtar kelimenin satış gelirinde önemli bir artış sağlaması olası değildir.

Şimdi sadece durulayın ve rakiplerinizin en iyi anahtar kelimelerinin her biri için işlemi tekrarlayın. Her birini yukarıdaki faktörlere karşı inceleyin ve hedefleyebileceğiniz bir şey olup olmadığına karar verin.

SEMRush ile Daha Fazla Rakip Anahtar Kelime Bulma
Daha fazla anahtar kelime fikri istiyorsanız, SEMrush’a geri dönün ve “ Rakipler ” düğmesini tıklayın:

SEMRush rakip analizi

Burada, ana rakibinizle arama sonuçlarını rekabet eden uzun bir alan listesi göreceksiniz.

Bu da web sitenizle rekabet ettiği anlamına gelir!

En iyi anahtar kelimelerini bulun

Ama neyse ki bizim için en iyi anahtar kelimelerin tümünü bulmak için her birine tıklayabiliriz.

Böylece, ana rakip anahtar kelimelerinizi çalmak yerine, rakip anahtar kelimelerinizin TÜMÜNÜ’nü alabilirsiniz.

Mwahahahaha!

SEMRush tarafından gösterilen alanların listesi ile yukarıda gösterilen aynı işlemi tekrarlayın ve daha fazla fikir edinin.

Ahrefs Yolu
İle Ahrefs biz SEMrush ile gösterdiğim gibi aynı işlemi tekrarlayabilirsiniz.

Rakibinizin web sitesini arama alanına ekleyin ve “Ara” düğmesine tıklayın.

rakip web sitesinde ara

Sağ kenar çubuğunda, “Organik anahtar kelimeler” raporunu tıklayın.

organik anahtar kelimeler raporu

Analizi kolaylaştırmak için filtre çubuğuyla biraz oynayalım.

sonuçları filtrele

“Zorluk” filtresinden başlayarak, alçak askılı meyveleri kolayca bulabiliriz.

Alakalı ve orta ila yüksek arama hacmine sahip, ancak rekabet gücü düşük anahtar kelimeler. Maksimum zorluk 25- olarak tanımlayacağım.

Anahtar kelimeleri filtrelemeye devam edebiliriz …

Hacim (yüksek trafik, ancak düşük dönüşümlü olanlar istemeniz durumunda veya tersi)
Sıra (rakiplerinizin doğru hedeflemediği anahtar kelimeler bulmak istiyorsanız)
TBM (yüksek dönüşüm potansiyeli olan anahtar kelimeler bulmak istiyorsanız)
ve dahası…

Bu örnek adına, anahtar kelimeleri TBM’ye göre biraz daha filtreleyeceğim. Minimum 2 YTL’lik TBM’li anahtar kelimeler elde etmek için filtre ekleyeceğim.

Bu, rakiplerinizin yalnızca Google’dan tek bir tıklama çekmek için 2 ABD Doları harcadıkları anlamına gelir.

TBM değeri

Gördüğünüz gibi, aylık aramaları daha düşük olan ancak dönüşümlere daha fazla odaklanan anahtar kelimeler bulacaksınız.

Mağazanızda nitelikli trafik istediğiniz gibi bu iyidir .

Ardından, size daha önce öğrettiğim gibi her bir anahtar kelimenin rekabet düzeyini kontrol edin.

Bu alıştırmanın sonunda, bu öğreticinin bir sonraki bölümünde yerinde optimizasyona odaklanan kullanıma hazır anahtar kelimelerin iyi bir listesine sahip olmalısınız.

ücretsiz e-ticaret SEO kursu

Site İçi Seo Nasıl Yapılır?

Son bölümde, sitenin tüm SEO sorunlarını tespit edip düzelttik.

Şimdi, mağazanızı hedef anahtar kelimeleriniz için sıfırdan optimize ederek bu temeli oluşturacağız.

Ben zaten bu SEO sıralama faktörlerinden bazılarını başka bir makalede açıkladım, bu yüzden burada size bir e-ticaret mağazasına nasıl uygulandığını göstermek istiyorum.

Başlayalım.

Başlık Etiketleriniz
Başlık etiketi en güçlü SEO sinyallerinden biridir. Hedef anahtar kelimenizi başlık etiketine eklemek, sayfalarınızın sıralamasını yükseltmenize yardımcı olur.

Kullandığınız anahtar kelime türleri, gerçekten optimize ettiğiniz sayfa türüne bağlı olacaktır.

Ayrıca, başlık etiketinin arama sonuçlarında gösterileceğini de göz önünde bulundurmak istersiniz, bu nedenle başlığınızı yalnızca anahtar kelimeyi içerecek şekilde değil, aynı zamanda sonucunuza tıklayacak insanları da başlatacak şekilde yazmanız gerekir.

Örneğin, kullanabileceğiniz bir kategori sayfasında-

2019 İçin En İyi Uzun Kurullar
Çocuklar İçin Ucuz Kaykaylar
Bir ürün sayfasında olduğu gibi, daha belirgin hale gelirsiniz.

Longboard Pro 2000 – Püf Noktaları İçin En İyi Longboard
Amazon Kindle – Kitap Okumanın Yeni Yolu
Anahtar kelimeler ve insanlar için başlığınızı nasıl optimize edeceğiniz konusunda daha iyi bir fikir edinmek için bu SEO metin yazarlığı örneklerinden bazılarına göz atın .

Meta açıklamaları
Meta açıklamaları, bazı ek anahtar kelimeler eklemenin harika bir yoludur ve gerçekten arama sonuçlarından tıklamaları çekmek için mesajınızı eve yönlendirir.

Birisi bir arama yaptığında ve eşit derecede ilginç görünen sonuçlar bulduğunda, insanlar muhtemelen en çekici açıklamalarla sonuca tıklarlar.

Bu yüzden meta açıklamanızı mümkün olduğunca alakalı ve tıklamaya değer hale getirmek istiyorsunuz.

Örneğin bu sonuçlara bir göz atın

meta açıklama örnekleri

İlk ve son sonuç, ikinci sonuç hedef anahtar kelimeyi içerdiği gibi aynı zamanda insanlardan da dikkat çeken çöplerdir.

Google son zamanlarda limiti 156 karakterden 320’ye yükseltti, bu da meta açıklamanızdan en iyi şekilde yararlanmanızı sağlar.

En iyi sonuçları elde etmek için, metin yazarlarının her zaman kullandıkları bir teknik kullanmanız gerekir. Bu nasıl çalışır:

İlk önce, müşterinin yaşadığı problemden bahsedin . Bunu, müşterinin sizinle ve ürünlerinizle ilişki kurabilmesi için tanımlarsınız.

Ardından, çözümünüzü ve mümkünse özelliklerinden birini açıklarsınız. Başka bir deyişle, ürününüz hakkında konuşuyorsunuz . Bu, daha önce açılmış olan döngüyü kapatmanın bir yolu olarak çalışır.

Son olarak, yeterli boş alan varsa, insanları tıklamaları için motive eden bir CTA eklersiniz. Bu bir “buraya tıklayın”, “% 10 indirim”, “Ücretsiz Kargo!” Olabilir.

Vücut geliştiricilere protein tozu sattıysanız, bir meta açıklama şöyle görünebilir:

Bir sonraki yarışmaya katılmak ister misin? Protein Max Pro, sonuçlarınızı hızlandırmak için 35 gram saf izole edilmiş peynir altı suyu proteini ile birlikte gelir. ÜCRETSİZ kargo dahil!

Akılda kalıcı bir başlık etiketi ile birleştiğinde, böyle bir şeyle sonuçlanabilir …

Meta başlık ve açıklama örneği

Bu yapıyla, ölçekte meta açıklamalar geliştirebilirsiniz. Yalnızca sorunla başlamanız, ürününüzle devam etmeniz ve belirli bir CTA ile kapatmanız gerekir.

Başlıklar ve Alt Başlıklar (H1, H2, vb.)
Her sayfa ana başlık olarak çalışan bir H1’e sahip olmalıdır. Başlıkları kullanmak sayfanın yapısını bozar ve kullanıcıların taramalarını ve tüketmelerini kolaylaştırır.

Başlıklarda, her zaman hem ana anahtar kelimelerinizi hem de LSI anahtar kelimelerinizi eklemeye çalışmalısınız – işte size harika bir örnek:

Başlık örnekleri

Sadece ‘sakal düzeltici’ terimine odaklanmak yerine, bu İngiltere süpermarket başlığında ‘anız’ ı ilgili bir terim olarak dahil etti.

Ancak, bu bir kategori sayfasına bir örnek, ürün sayfalarından ne haber?

Tipik bir e-ticaret ürünü sayfası, genellikle H1 olarak çalışan ürünün adıyla başlar. Çoğu durumda, alaka düzeyi ve kullanılabilirlik nedenleriyle H1’i ürün adınız olarak tutmak istersiniz.

Tüm sitenizde aynı anahtar kelimeyi kullanıyorsanız, yamyamlaştırma sorunları oluşturursunuz. Bu kötü, bu yüzden başlık olarak ürün adını kullanmaya çalışın.

Ardından, diğer başlıklar (H2’ler ve H3’ler) genel olarak özellikleri, iade ve geri ödeme politikasını, boyutlandırma ve gönderim sürelerini açıklamak için kullanılır.

“Karşılaştırma” veya “incelemeler” gibi ürün adınızın yanında başka kelimeler içeren LSI anahtar kelimeleriniz varsa, bunları da başlık olarak eklediğinizden emin olun.

Görüntüler
İnsanlar ürünleri bulmak için sık sık Google Görseller’i kullanır. Bu nedenle, Google Görseller’de bulunmak istiyorsanız ürün resim optimizasyonunuzu ciddiye almalısınız.

Başlamak için, dosya adını ürün adına uygun yapın. IMG0010.jpg dosya adıyla resim eklemek yerine, ürün adını ve ana anahtar sözcüğü kullanın.

Daha önce kullanılan örneklerle devam edin, bir dosya adı olabilir:

Longboard’lı-pro-tricks.jpg
Protein-max-yanlısı powder.jpg
Belirli bir ürün için çok sayıda LSI anahtar kelimeniz varsa, her bir dosya adını “ürün adı1” olarak adlandırmak yerine, “ürün adı-faydaları”, “ürün adı özellikleri” ve “ürün adı-indirim” olarak adlandırın.

Dosya adını optimize ettikten sonra, ilgili bir alt-etiket eklediğinizden emin olun.

Dosya adlarında kullanılan aynı ilke alt-etiketlere uygulanır. Her alt-etikete ve diğer varyasyonlara, mümkün olduğu kadar uzun kuyruk anahtar kelimelerine ulaşmak için LSI anahtar kelimeleri ekleyin.

Ancak bunların ekran okuyucu yazılımındaki görme engelli kullanıcılar için kullanıldığını unutmayın. Bu yüzden alt etiketi doğal ses çıkarmaya devam eder. Çok sayıda yararlı fiil, isim ve sıfat gerçekten yardımcı olabilir.

Son olarak, resimlerin boyutunu küçültmek ve sayfalarınızın yüklenmesini hızlandırmak için resimlerin boyutunu optimize edin. Bir Shopify mağazanız varsa, resimlerinizi otomatik olarak optimize eden Image Optimizer gibi bir uygulama yükleyebilirsiniz .

Eğer siz kullanabilirsiniz WooCommerce üzerinde çalışan WPSmush .

Şema Verileri
Günümüzde arama motorlarında, özellikle de başlıklarını ve açıklamalarını optimize eden SEO bilge rakiplerle rekabet ettiğiniz nişlerde öne çıkma zorlaşıyor.

Bu sorunun çözümü, mikro veri adı verilen bir HTML5 dili kullanmaktır . En basit şekliyle mikro veriler, ürün sayfalarınızın açıklamalarına bilgi parçacıkları eklemenize yardımcı olabilir.

Schema.org mikro verilerini e-ticaret mağazanızla entegre etmek, açıklamanıza veri eklemenize yardımcı olabilir

Fiyatlandırma
Kullanılabilirlik
Teslimat süresi
Verileri incele
Arama sonuçları örneğindeki zengin snippet’ler

Yukarıda da görebileceğiniz gibi, Samsung gibi büyük bir şirket zengin snippet’lerden yararlanmıyor ve bu birçok e-ticaret mağazası için geçerli.

Mikro verileri ve zengin snippet’leri entegre etmek yalnızca büyük çocuklara karşı öne çıkmanıza yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda daha nitelikli trafik çekmenize ve TO’larınızı daha da artırmanıza yardımcı olur.

2011 yılında Google, “web sayfalarında yapılandırılmış veri işaretlemesi için ortak bir şema kümesi oluşturma ve destekleme” girişimi olan Schema.org’u oluşturmak için ana rakipleriyle (Yahoo ve Bing) ortak oldu.

Başka bir deyişle, mağazanızda mikro verileri kullanmak istiyorsanız, Schema.org’u kullanın. Bu liste , e-ticaret mağazanızda kullanabileceğiniz farklı türde bilgileri gösterir.

Schema’yı mağazanıza entegre etmek için izleyebileceğiniz iki ana yol vardır:

Manuel yol. Bunu yapmanın en kötü yolu budur, ancak bir nedenden ötürü yapmanız gerekiyorsa, bu makalede belirtilen önerileri takip edebilirsiniz .
Shopify kullanıyorsanız, ürün sayfalarınıza otomatik olarak şema verileri ekleyen JSON-LD uygulamasını kullanabilirsiniz .
WooCommerce kullanıyorsanız, aslında otomatik olarak gerçekleşir, ancak daha fazla kontrol istiyorsanız, bu eklentiyi kullanabilirsiniz .
Bunun sizin için geçerli olup olmadığından emin değil misiniz?

Google, web sitenizi yerleştirmenize ve o sayfanın yapılandırılmış verilerini bulmanıza olanak sağlayan bu harika aracı oluşturdu. Buna Yapısal Veri Test Aracı denir .

Chubbies şortlarına geri dönelim ve ürün sayfalarını nasıl aradıklarını görelim:

tombullar yapısal veri

Sol tarafta kaynak kodlarını görüyoruz, ancak sağ tarafta Google bunu bulduğu tüm yapılandırılmış verilere çevirdi.

Bu onların ürün adı, url, fiyat, sku, mpn ve gtin detaylarını içerir. Bu, Google’ın web sitenizi anlaması için süper yararlı bir bilgidir ve Adwords’e de yardımcı olacaktır.

E-Ticaret İçin Dahili Bağlantı
Son bir makalede açıkladığım gibi, dahili bağlantı en güçlü ve en çok göz ardı edilen SEO taktiklerinden biridir.

Dahili bağlantı, en iyi anahtar kelimeleriniz için sıralamada size yardımcı olabilecek kendi bağlantı metninizi oluşturmanıza olanak sağlar.

Ürününüzün bir bağlantıya ilişkin açıklamalarında çok fazla yer kalmasa da, basit bir taktik: ürün önerileri kullanarak güçlü bir iç bağlantı stratejisi geliştirebilirsiniz.

E-ticaret krallarının kendi ürün önerileri ile neler yaptıklarına bir göz atalım:

amazon ürün önerileri

Amazon, bir sırt çantasına baktıktan sonra bana ortalama bir sipariş değerini arttırmakla kalmayıp, aynı zamanda bu ürüne güçlü bir iç bağlantı da ekleyen bir ürün olarak önerir.

Aşağı doğru ilerlemeye devam ederseniz , onlarca ürün önerisinin yer aldığı ünlü “Bu ürünü de satın alan müşteriler” bölümünü göreceksiniz .

Amazon müşterisi de aldı

Ama bekleyin, dahası var! Sayfanın altına doğru kaydırırsanız, iki başka ürün öneri bölümü göreceksiniz:

Daha da fazla ürün önerisi

İlk olarak, “Bu öğeyi görüntüleyen müşteriler de inceledi” , gördüğüm ürünle ilgili birkaç düzine ürünü daha paylaşıyor.

Amazon müşterileri de bu ürünleri inceledi

Son olarak, daha önce görülen ürünleri kontrol etmemi tavsiye ediyorlar.

Amazon’un yaptıklarını tekrarlamak istiyorsan, birkaç araç yardımı ile yapabilirsin.

Shopify, bunlardan bazıları olan ürün önerileri eklemenizi sağlayan birkaç uygulamaya sahiptir:

Kişiselleştirilmiş Öneriler
Linkcious
Yönlendirilmiş Uç Ürün Danışmanı
Ve eğer WooCommerce’deyseniz, bu eklentiyi veya bu eklentiyi satın alabilirsiniz .

Ürün Sayfalarını Nasıl Seo Uyumlu Yapabilirsiniz?

Ürün sayfaları herhangi bir e-ticaret mağazasının en önemli kısmıdır; onlar bir perakende mağazasının satış görevlisinin eşdeğeridir.

Mağazana nitelikli trafik getirmek için her zaman ve para harcadıktan sonra, ürün sayfalarınızın ziyaretçilerinizi şirketinizin müşterisi olma yönünde motive etmek için doğru araçları sağladığından emin olmanız gerekir.

Nasıl yaptığınızı öğrenmek için okumaya devam edin.

Not : Birçok e-ticaret mağazasının yaptığı büyük bir sorun, kategoriyi ve ürün kopyasını birden fazla sayfaya kopyalayıp yapıştırmalarıdır.

Yinelenen içeriğe neden olduğu için bunu hiç önermiyorum.

Her kategoride ve ürün sayfasında daima orijinal içerik oluşturun; Yapacağın en iyi yatırımlardan biri.

SERBEST! 7 Gün E-Ticaret SEO Kursu Arama Trafiğini Artırmak İçin

Değer Teklifinizi Gösterin
Bir ürün sayfasına gelen ziyaretçilerin çoğu, ürünü görüyor ve muhtemelen kendileri olduğunu düşünüyor: “ neden bu ürünü bu şirketten almalıyım? ”

Bu sorunun cevabı sizin değer önerinizdir .

Değer önerisi, şirketinizi diğerlerinden farklı kılan şeydir; Bir ziyaretçinin sizden almak istemesini sağlayan şey budur.

Amazon’un herhangi bir e-ticaret mağazasında temsil ettiği zorluklarla, mağazanızın değer teklifinin parlamasını sağlaması gerekir.

Değer önerinizi geliştirmek için, şirketinizi ve markanızı düşünün. Şirketiniz kimsenin yapmadığı ne teklif ediyor? Başkalarından daha iyi ne yapıyorsun?

Bu değer teklifini doğrudan ürün açıklamanızda belirtmelisiniz. Ziyaretçilerinizin ürünlerinizden ne gibi bir fayda sağlayacağını açıkça belirtin.

Bazı örnekler görelim:

Amazon, Prime programları ve geniş ürün yelpazesi sayesinde kolaylık sağlar.

Amazonlar değer teklifi

Chubbies, erkek şortlarıyla ünlü bir şirkettir. Bununla birlikte, değer önerileri sattıkları ürünlere değil, müşterilerine sundukları yaşam tarzlarına odaklanıyor.

Ürün kopyalarına bir göz atın:

chubbies değer teklifi

Kullandıkları kopya, markaları ve değer önerileri ile aynı doğrultuda: eğlenceli ve rahatlama .

Toms (ayakkabı şirketi) değer teklifi ise ihtiyaç sahiplerine geri verdikleri yoldur. Ürünlerini satın alıyorsunuz çünkü diğer insanlara yardım etmek istiyorsunuz ve bunu ürün sayfalarında gösteriyorlar.

değer önerisi

Değer önerinizi ve bunu ürün sayfalarınıza nasıl akıllıca dahil edeceğinizi düşünmelisiniz.

Olabildiğince Çok Yüksek Kaliteli Resimler Kullanın
Müşterilerin çevrimiçi ortamda karşılaştığı en büyük zorluklardan biri, alışveriş yaptıkları ürünlere dokunamama, denememe ve hissetmemedir. Pek çok insan çevrimiçi bir ürün satın aldı ve aldıklarında tasarımın kalitesinden memnun değildi. Bu daha sonra insanları daha temkinli olmaya başlar.

Bu nedenle, e-ticaret mağazaları yapabilecekleri en yüksek kalitede resimleri göstermelidir.

Toptan satış yapan bazı e-ticaret mağaza sahipleri, sadece çoğu zaman yüksek kalitede olmayan satıcıların fotoğraflarını gösterebilir. Yüksek kaliteli ürün fotoğrafçılığının olmayışı, bir maliyet hatası anlamına gelir.

Tüm başarılı e-ticaret şirketleri, mağazalarında yüksek kaliteli ürün fotoğrafçılığı özelliğine sahiptir.

Lüks giyim perakendecisi Bay Porter, yakınlaştırmanıza ve ürünlerinin ayrıntılarını görmenize olanak tanır.

ürün resimlerini büyüt

Ünlü İngiliz çevrimiçi giyim perakendecisi ASOS.com, bir model ve mükemmel ışıklandırma sayesinde ürünlerinin gerçek hayatta nasıl göründüğünü gösterir.

fotoğraflarında gerçek bir model kullan

WatchShop, saatler gibi lüks bir ürün üzerinde faydalı olduğunu kanıtlayan, saatlerinin 360 derecelik bir görünümünü görmenizi sağlar.

360 derece ürün görünümü

Yüksek kaliteli ürün fotoğrafları çekmek için profesyonel bir fotoğrafçı tutun. Büyük bir ürün cironuz olmadığı sürece (ürününüzün resimlerini birkaç ayda bir değiştireceksiniz demektir), fotoğrafçılığı yapabileceğiniz en önemli yatırımlardan biri olarak düşünmeniz gerekir.

Eğer bir fotoğrafçı göze alamaz sonra bir yatırım taşınabilir lightbox ve DSLR talep üzerine kendi yüksek kaliteli görüntüleri yakalayabilir yüzden.

Kullandığım kuruma bak

e-ticaret fotoğrafçılığım

Heck, işleri başka bir düzeye bile çıkarabilir ve ayrıca resimlerinizin yanında gösterilecek basit ürün videoları oluşturmak için küçük bir döner tablaya yatırım yapabilirsiniz .

Şaşırtıcı Ürün Açıklamaları yaz
Mükemmel ürün fotoğrafçılığının yanı sıra, mükemmel ürün tanımlarına sahip olmak müşterilerin bir ürünün ne olduğunu ve ne yaptığını anlamalarını sağlar.

Önemine rağmen, çoğu e-ticaret mağazası ürün açıklamalarını yazarken üç ciddi hata yapar:

Üretici açıklamalarını kopyalayıp yapıştırabilirler (cezalandırılmanızı garanti ederler)
Faydalarına değil, ürünlerin özelliklerine odaklanırlar
Satın alma kararına yardımcı olan temel bilgileri dışarıda bırakırlar
Özellikleri değil, ürünlerinizin faydalarını göstermeye başlayın. Müşterinin ürünlerinizi kullanmaktan nasıl faydalanacağını ve sorunlarını çözmelerine nasıl yardımcı olacağını düşünün .

Bir özellik listeniz varsa, her birini alın ve müşterilerinize sağladığı faydaları düşünün.

Öte yandan, teknik ürünler satıyorsanız, teknik ayrıntıları anlayan ve okumak isteyen en teknik meraklı kişiler için özellikler bırakın.

Ünlü İtalyan ev aletleri şirketi DeLonghi beş sekme gösteriyor.

Genel Bakış – Resimler, videolar, fiyatlandırma ve özelliklerin kısa mermi noktaları dahil
Temel Özellikler – Her özellik destekleyici görüntülerle ayrıntılı olarak açıklanmaktadır.
Detay – Her özelliğin bir mermi noktası listesi (sıkıcı olanlar dahil)
Özellikler – Konteyner kapasitesi gibi teknik özelliklerin tablosu
El Kitapları / Sıkça Sorulan Sorular / Destek – Satın almadan önce kılavuzu nasıl indirip okuyabileceğiniz ve nasıl yardım alabileceğiniz
Delonghi ürün sayfası örneği

Sephora, hem özelliklerine ( “ne elde edersiniz” ) hem de kadınların ürünlerini kullanmasından ( “neden umursamalısınız” ) yararına odaklanırken , aynı zamanda ürünün nasıl kullanılacağına dair öğreticiler de sunar.

Sephor ürün sayfası örneği

Etkileyici bir ürün açıklaması yazmak, yalnızca müşterinizi satışa yönlendirmekle kalmaz, aynı zamanda arama motorlarında ürün sayfalarınızı sıralamaya geldiğinde tüm doğru sinyalleri Google’a gönderir.

Burada bir kısayol izlerseniz ve üretici tarafından sağlanan açıklamayı kopyalayıp yapıştırırsanız, Google döneminde hiçbir önemli sıralama görmeyeceksiniz.

Bu nedenle, düşük kaliteli imaj nedeniyle bir ürüne karşı temkinli olmanın yanı sıra, ihtiyaç duydukları tüm bilgileri içermezseniz, insanlar da satın almakta tereddüt edecektir.

Referansları kullanın (veya müşteri yorumlarını)
Ziyaretçilerinize, önceki müşterilerin ürünleriniz hakkında söylediklerini göstermek, şirketinizle alışveriş hakkındaki korkularını ve şüphelerini azaltmanın en etkili yollarından biridir.

Görüşler işe yarıyor, çünkü insanlar başkalarının ne düşündüğünü görmek istiyor. Psikologlar buna “sosyal kanıt” diyor ve dönüşüm oranınızı ve güveninizi arttırmanın kolay bir yolu.

Reevoo’ya göre , ürün başına 50 veya daha fazla değerlendirme , dönüşüm oranlarında % 4.6 artış elde etmenize yardımcı olabilir .

Best Buy , aşağıda belirtilen TV’leri de dahil olmak üzere, tüm ürünleri için uzun bir müşteri yorumu listesi gösteriyor:

BestBuy müşteri yorumları örneği

Ve sadece bu değil, diğer müşterilere, ürünle ilgili olabilecek tüm soruları sormak için bu incelemelere cevap verme şansı veriyorlar.

Aslında, Amazon, birileri bir sorusu olduğunda daha önce bir ürün satın alan kişilere e-posta göndererek bir adım öteye gider.

Amazon müşteri yorumları örneği

Bu, eski müşterilerin potansiyel müşterilerin satışa dönüşmesine yardımcı olurken Amazon’un oluşturduğu, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin taze bir arzını sağlayan harika bir sosyal stratejidir.

Shopify kullanıyorsanız, aşağıdaki eklentilerin yardımı ile mağazanıza referanslar eklemek kolaydır:

Contentplum
Kudobuzz Görüşler ve Yorumlar
Yotpo
Ayrıca WooCommerce kullanıcıları için referansları ve incelemeleri bu eklentiyle veya bu eklentiyle entegre edebilirsiniz .

E-Ticaret İçin Link Yapısı

E-ticaret için bağlantı kurma, diğer bağlantı kurma türleri gibi çalışır.

Olumlu bir bağlantı metni ile mağazanıza ne kadar yüksek kaliteli bağlantılar bağlarsanız, mağazanızın arama motorlarındaki konumunu da o kadar artıracaktır.

Bir e-ticaret için bağlantı oluşturmayı, yerel bir mağaza veya bir medya sitesi için bağlantı oluşturmayı farklı kılan, bir e-ticaret işletmesinin, kategori ve ürün sayfaları da dahil olmak üzere mağazasının her bölümünü işaret eden bağlantılar gerektirmesidir.

Ekibim bu yaklaşımı , inanılmaz sonuçlar elde etmek için büyük bir başarı ile kullandı –

E-ticaret gelirinde 26 milyon doların üzerinde bir mobilya mağazası aldı
Google’dan 300.000’den fazla ziyaretçi çekti ve onları tişört nişinde yaklaşık 1.000.000 $ ‘a dönüştürdü
Son derece rekabetçi bir moda niş içinde yaklaşık 2.000.000 $ üretti
Her site için kullandığımız özel yaklaşımın yanı sıra biraz daha sonra bu 3x e-ticaret SEO vaka çalışmaları hakkında daha fazla ayrıntı paylaşacağım.

Ama şimdilik size e-ticaret mağazanızla bağlantı kurmanın birkaç yolunu göstermek istiyorum.

Rakip Analizine Başlayın
Rakip analizi , rakiplerinizle çalışmakta olanı bulmak ve onu çoğaltmak için en güçlü yollardan biridir.

Sıralamak istediğiniz ana anahtar kelime için ilk 10 organik sonucu toplayarak başlayın. Bir Excel sayfasında bulduğunuz her bir URL ile bir liste yapın.

Ardından rakiplerinizin her birine işaret eden tüm geri bağlantıları bulmak için Ahrefs kullanın.

Örneğin üst 3 sonuç mayosunu vardır-

macys.com/shop/mens-clothing/mens-swimwear?id=3291
pacsun.com/mens/swim-trunks/
shop.nordstrom.com/c/mens-swimwear
Ahrefs’te bu URL’lerin her birine işaret eden tüm geri bağlantıları arayacağız –

Ahrefs ile rakip analizi

Yukarıda gördüğünüz gibi, Wopular.com, Yaelp.com ve Usseek.com adreslerinden kolayca bağlantılar bulabiliriz – bu da sadece en iyi 10 sonuçtan 1’ine bakmaktır.

Ahrefs Anahtar Kelime Gezgini’ni kullanarak, bu anahtar kelimenin ilk 10’unu kırmak için yalnızca 10 web sitesinden bağlantıya ihtiyacımız olduğunu görüyoruz.

anahtar kelime zorluğunun gözden geçirilmesi

Daha önce 3 hedef bulduk, bu yüzden şimdi her bir yarışmacının tüm sonuçlarını aktar ve onlarla çalış.

Analizinizi düzenli tutmak için, tek bir ana Excel sayfasında ayrı sekmeler oluşturun.

Ve her yarışmacıdan gelen her bir bağlantıyı manuel olarak analiz etmek yerine, bunları Etki Alanı Derecelendirmesine göre sıralayın ve önce daha değerli bağlantılara saldırın.

Genel bir kural olarak, 60’dan fazla bir Etki Alanı Derecesine sahip siteler ve 40’ın üzerinde Sayfa Derecesine sahip sayfalar yüksek kaliteli olarak kabul edilir. Bu çabalarınızı önceliklendirmenize yardımcı olacaktır.

Daha sonra her bir bağlantıyı alın, bunları tarayıcınızda açın ve rakiplerinizin bu bağlantıları nasıl aldıklarını görmeye çalışın.

Rakiplerinizi en iyi geri çalmak tüm zamanların en sevdiğim bağlantı kurma stratejisidir.

ÜCRETSİZ! Gezegendeki En Güçlü Geri Nasıl İnşa Edilir

Misafir Gönderimi Yapın (Evet Evet, Biliyorum)
Konuk gönderme, en sevdiğim e-ticaret bağlantı kurma tekniklerinden biridir . Sitenizin açığa çıkmasını artırırken, sektör blogcularıyla özgün ilişkiler kurmanıza yardımcı olabilir. Biraz içerik pazarlaması.

Konuk gönderme yapmak, markalı anahtar kelimeler için sıralamalarınızı yükseltmenize yardımcı olabilecek yüksek kaliteli bağlantılar elde etmenizi sağlar.

Konuk gönderme süreci beş adımda toplanabilir:

Endüstrinizi geliştirerek başlayın
Potansiyel müşterilerinizi nitelendirin
Outreach
İçerik oluştur
Blogcular ve web yöneticileri ile ilişkileri kurun
Konuk postanızı yayınlayacak yerleri bulma

Bulduğunuz her siteyle daha sonra kalifiye olabilmeniz için bir Excel sayfası oluşturun.

Ardından, her siteyi bir dizi niteleyiciye göre analiz edin. Potansiyel müşterilerimi nitelemek için kullandığım nitelikler kümesi:

Etki alanı yetkilisi (Moz tarafından kullanılan metrik)
Trustflow (MajesticSEO tarafından kullanılan metrik)
Yönlendiren bağlantı alanı sayısı
İçeriğin yerleştirilmesi
Niş alaka
İçeriğin kalitesi
Kesin site listesine sahip olduktan sonra, dışlamaya başlamanız gerekir. Listenizdeki her siteyi alın ve bağlantı kurmak istediğiniz kişinin iletişim bilgilerini (ör. Ad ve e-posta adresi) arayın.

Veya işleri 100 kat daha hızlı yapmak istiyorsanız, yalnızca konuk posta göndermek için harika yerler bulmakla kalmayacak, aynı zamanda bilinçli kararlar vermek için ihtiyaç duyduğunuz tüm ölçümleri geri çekebilecek bir araç kullanabilirsiniz .

ninjaoutreach erişimi kolaylaştırır

Ayrıca ihtiyaç duyduğunuz tüm iletişim bilgilerini otomatik olarak bulacak ve potansiyel müşterileri bulmaktan onlarla bağlantıya geçmek için tüm süreci 3 tıklatma işlemine dönüştürecektir.

Her sitedeki birisiyle bağlantı kurduktan sonra, bir makale taslağı oluşturun. Sitenize işaret eden birkaç bağlantı eklemeyi unutmayın. Web yöneticisinin onları kabul edip etmeyeceğini bilmiyorsanız, onlara sorun!

Makale bittiğinde, gönderin ve yanıt bekleyin. Birkaç düzenleme turu alabilirsiniz, bu nedenle makale onaylanıncaya kadar gerekli değişiklikleri yapın.

Makale yayına girdikten sonra, sosyal medyada tanıtımını yapmayı ve yorum bölümüne katılmayı unutmayın.

Bağlantı kurma çalışmalarınıza ilk başladığınızda, bir vakıf inşa edene kadar birkaç düzine misafir göndermeniz gerekebilir.

Diğer E-Ticaret SEO Link Oluşturma Taktikleri
Açıkçası bütün gün bağlantı kurma taktikleri hakkında yazabilirim .

Ama neyse ki sizin için blogda e-ticaret mağazanıza uygulayabileceğiniz çok sayıda bağlantı kurma stratejisi yayınladım.

Arama Sıralamanızı Artırmak için 10x Link Oluşturma Stratejileri
28 Sosyal Medya Sıralamanızı Artırmak için Geri Döndü
Vikipedi Geri Bağlantıları Almanın En Hızlı ve En Kolay Yolu
İnanılmaz Sonuçlar İçin Dahili Link Oluşturma İçin Üstün Rehber
E-Ticaret Link Oluşturma Hizmetleri
Link binayı sitenize organik trafik çekmenin ve sıralamanıza yardımcı olmanın harika bir yolu olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu pazarda kaçan yok, bağlantı kurmalısınız.

Bununla birlikte, insanlar kariyerlerini bu kadar açık bir şekilde ortaya koymuşlardır. E-ticaret mağazanız için bağlantı kurma yapmanın en kolay ve hızlı yolu, başka birisinin sizin için yapmasını sağlamaktır.

Kolayca iş yaparken başkasının zor işlerle uğraşmasına izin verin. Markanızı kullanmanız için daha fazla zaman vererek, diğer reklam yöntemlerine bakarken, sosyal medya topluluğunuza katılmanıza veya sadece bu e-postayı okumayı bitirmenize olanak tanıyarak başka birinin iş listesine ekleyin.

Sorun, özellikle e-ticaret mağazaları için uygun olan güvenilir bağlantı kurma hizmetleri bulmak zordur .

Bu yüzden, kullanabileceğiniz birkaç bağlantı kurma hizmetini gözden geçirmek istedim (tamamen yönetilen bir hizmeti tercih ediyorsanız, buraya tıklayın )

Blogger Sosyal Yardım / Misafir Gönderileri
Misafir ilanlarının tüm çalışmalarını dış kaynak olarak kullanmak istiyorsanız, o zaman bu sizin için bir çözümdür.

loganix misafir yazılar

Ancak ALICI DİKKAT!

Aldığınızda, siparişlerinizi her zaman iki kez kontrol edin ve gözden geçirdiğinizden emin olun.

Etki alanının metrikleri
Bağlantı yerleşiminiz
Bağlantınız olan yayın / sayfa ana sayfadan yönlendirilebilir
Bağlantınız olan yayın / sayfa Google’da dizine eklenir
Aslında, gerçek bir site
Archive.org’daki siteler geçmişi
Bununla birlikte, işte hiçbir çaba sarf etmeden, kaliteli bağlantılar oluşturmak için yararlanabileceğiniz daha iyi konuk gönderme hizmetlerinden bazıları.

Outreach Guest Posts

Blogger Outreach

Guest Post Blogging Service – The HOTH

Guest Posts


Infographic Oluşturma ve Dağıtım
E-ticaret için Infographics yaratma konusunda çok yaratıcı olabilirsiniz.

Daha fazla ürün satma hedefinize doğrudan bağlayabileceğiniz bir ton açı vardır.

Örneğin, alıcı kılavuzları veya belirli bir ürün kategorisinin nasıl kullanılacağı gibi şeyler oluşturabilirsiniz .

hoverboard Infographic örneği

Bu tür içerik her zaman bağlantıları çeker ve gittikçe daha fazla insan paylaşırken fayda elde etmeye devam edecektir.

Sorun, kalabalıktan sıyrılan ve daha sonra onları doğru yerlere yerleştirmek için harika Infographics oluşturmak o kadar kolay değil.

Fakat size yardımcı olabilecek birkaç hizmet var.

Infographic + Placements

Infographic Outreach


SERBEST! 7 Gün E-Ticaret SEO Kursu Arama Trafiğini Artırmak İçin

E-ticaret Yerel SEO

Şimdiye kadar bu makalede ulusal veya uluslararası çevrimiçi perakendecilere atıfta bulundum.

Birçoğunuzun çevrimiçi almak istediğiniz yerel işletmeler var. Yalnızca şehriniz veya bölgenizdeki müşterilere satış yapacaksınız.

Bununla birlikte, SEO’ya biraz farklı bir şekilde yaklaşmamız gerekiyor.

Google’a göre , onların aramaların% 50’si mobil cihazla yapılır ve bir edilir bunların üçte yerel amaçlıdır. Daha da önemlisi, yerel mobil aramaların% 80’ini dönüştürmesi. Dijital dünyanın büyük bir bölümü bir cep telefonu kullanıyor, bu nedenle sitenizi optimize ederken bunu aklınızda tuttuğunuzdan emin olmanız gerekir.

Yerel trafiği yakalamak için mağazanızın üç özelliği olması gerekir:

Bir işletme adı olmalı
Şehrinize veya bulunduğunuz yere uygun yerel bir telefon numarası içermelidir
İşletmenizin ticaret yaptığı yerde fiziksel bir adres olmalı
Adınızın, adresinizin ve telefon numaranızın üçlüsü NAP olarak bilinir. Daha sonra duyacağınız gibi bu kısaltmayı hatırlayın . Her türlü yerel ticaret mağazasında olduğu gibi, nerede olduklarını bilmeleri gerekir!

Bununla birlikte , mağazanız için bazı temel yerel SEO ipuçlarını paylaşmama izin verin .

Profilinizi Talep Edin
İlk adımınız, Google My Business olarak bilinen Google ile yerel profil oluşturmak ve talep etmek .

Web sitesine girdikten sonra “Şimdi Başlat” düğmesini tıklayın.

şimdi Google ile başla

Hesabınıza giriş yapın. Bunu yaptıktan sonra, bir haritaya yönlendirileceksiniz.
yerel seo google maps

Tüm işletme detaylarınızı girin. İşletme adınızı Google sonuçlarında göründüğü gibi eklemeyi unutmayın.

Ayrıca, adres veya telefon numarasıyla ilgili herhangi bir hata yapmadığınızdan emin olmak için iki kez kontrol edin.

İşlemi tamamladığınızda, Google mağazalarınızı kendi sonuçlarında yayınlayarak çabucak kazanmanızı sağlar.

Çabuk ipucu… birçok insan yerel ticaretten satın almaktan hoşlanıyor ‘bu yüzden hedef müşterilerinizseniz o zaman onlara nerede olduğunuzu gösterin ve neden en iyi olduğunuzu göstermek için pazarlamayı kullanın.

Yerel E-ticaret SEO için Link Oluşturma
Yerel olmayan ve yerel SEO arasındaki temel fark, bağlantı kurma ile ilgilidir. Yerel SEO’da, bağlantı kurma ” alıntı yapı ” olarak adlandırılır .

Bir alıntı, aynı sayfada ve yerel girişinizle aynı biçimde işletme adınızı, adresinizi ve telefon numaranızı gösterdiği herhangi bir web sitesine atıfta bulunur.

Bir alıntı şuna benzer:

Şirketiniz
150 150 Piccadilly
St. James’in
Londra’sındaki
W1J 9BR

020 7493 8181

Link oluşturmanın aksine, alıntı yapmak oldukça basit bir işlemdir: yerel işletme rehberlerine gidersiniz ve web sitenizi oraya eklersiniz.

Her yerel işletme dizinini manuel olarak bulmak zorunda kalmak yerine, Whitespark gibi bir araç kullanabilirsiniz . Yazılımları, mağazanız için özel alıntı oluşturma fırsatları bulmanıza yardımcı olur.

Ayrıca, mağazanız için alıntı yapmak üzere bir şirket kiralayabilirsiniz. Ben şahsen tavsiye ederim Loganix , düşük bir fiyata harika bir hizmet sunar. Ayrıca, bir sonraki manuel yerel SEO alıntı oluşturma hizmetinizde size% 15 indirim sağlayan özel bir indirimden yararlanabilirsiniz .

Düşük fiyata harika bir hizmet sunan diğer iki şirket ise Hoth ve SERPLogic .

Yerel SEO için Yerinde Optimizasyon
Adınızı, adresinizi ve telefon numaralarınızı Google yerel girişinizle aynı biçimde mağazanızın her sayfasına eklediğinizden emin olun. Bu aynı zamanda herkesin sizinle iletişim kurmasını kolaylaştırır. İletişim bilgilerini aramak zorunda kalmaktan daha sinir bozucu bir şey yok.

Ayrıca, Şehir ve Eyaletinizin adını, web sitenizdeki başlık etiketleri, meta açıklama ve içerik gibi farklı SEO öğelerinde kullanın.

Son olarak, Schema’nın sunduklarından yararlanın; Onların yerel iş ve posta adresi işaretleme, arama motorlarının belirlemek ve yeri görüntüler yardımcı olabilir.

Yorum Al
Herhangi bir e-ticaret mağazası için göz önünde bulundurulması gereken bir diğer önemli unsur da çevrimiçi incelemelerdir .

Girişinizle ilgili yorumları aldığınızdan emin olmalısınız, çünkü Google bir web sitesini sıralarken bu faktörü önemli bulmaktadır.

Yorumlar, haritanın altında yerel bir arama sorgusunun sağ köşesinde görüntülenir.

yerel arama sorgusu

Yorumların kalitesi ve miktarı Google’da güçlü faktörlerdir ve bunlara dikkat etmelisiniz,

Mağazanız için daha fazla inceleme almanın iyi bir yolu, hem yeni hem de mevcut müşterilerden Google girişinizde yazılı bir inceleme bırakmasını istemek. Bunu yapmak için otomatik bir e-posta da ayarlayabilirsiniz.

Google listeniz, insanlardan bir inceleme bırakmasını istemeniz gereken tek yer değil. Müşterilerinizi Yelp veya Scoot gibi sitelerde incelemeleri bırakmaya teşvik etmelisiniz, ancak her şeyden önce Google’a odaklanmalısınız.

Yorumlar sadece sıralamalarınız için yararlı değildir. Sosyal medya gibi Google ve diğer inceleme platformları da tüketicilerinizin neyi sevip neyi sevmediğini anlamanıza yardımcı olur.

Bir inceleme, ürününüzü geliştirmek, soruları cevaplamak ve çözümler sunmak için kullanabileceğiniz ücretsiz geri bildirimdir. Görünür görünüyorsanız ve kullanıcılara gittikçe daha popüler olmanıza yardımcı olmaya odaklanırsanız, insanlar reklamlarınıza daha fazla dikkat eder ve e-posta listenize abone olurlar.

Dolayısıyla, müşterilerinizin ne söylediğini, Instagram’da, Facebook’ta, Linkedin’de veya Google listenizde olup olmadığını öğrendiğinizden emin olun.

Unutmayın , yorumlarınızı okuyan tek kişi siz değilsiniz.

Yerel e-ticaret olup olmadığına da dikkat edin, sitenizde gizlilik politikanız olduğundan emin olun, çoğu ülkede bu yasal bir gerekliliktir.

E-ticaret SEO Durum Çalışmaları
Kabul edelim, hepimiz diğer e-ticaret sitelerinin kapalı kapılar ardında zirveye ulaşıyoruz, değil mi?

Verilerinin gizli bir zirvesi olsun ya da blog yazılarını nasıl oluşturduklarına bakmak, aynı sektördeki insanların uygulamalarını ve süreçlerini görmek çok değerli bir deneyim olabilir.

Bu yüzden tamamen yönetilen e-ticaret SEO istemcilerimden 3x uzun vadeli e-ticaret SEO vaka çalışmaları paylaşmak istedim .

Şuna bir bakarsın.

Organik trafik geçmişi
E-ticaret satış tarihçesi
Yani daha fazla uzatmadan

Vaka Çalışması # 1: Mobilya E-Ticaret Mağazası
Müşterilerimden biri nispeten sınırlı fakat doğal bir bağlantı profiline sahip köklü bir mobilya mağazasıydı.

Başlıca zorlukları , diğerleri arasında, Ikea, Tesco, Marks ve Spencer gibi e-ticaret devleriyle ana anahtar kelimeleri için rekabet etmeleriydi.

Rekabetin yüksek olmasından dolayı, şirketleri ana anahtar kelimeleri için sayfalarını Google’ın ilk iki sayfasında sıralayamadı. Sorunları daha kötü hale getirmek için, aynı zamanda uzun kuyruk anahtar kelimeler için de rütbe almakta zorlanıyorlardı.

Ajansımın yardımıyla tam bir denetim yaptık ve 3 yönlü bağlantı kurma kampanyası başlattık.

Önce sitenin etki alanı yetkilisini iyileştirmek ve ilk trafik büyümesini sağlamak için ana sayfaya bağlantılar oluşturduk.
Sonra, tam eşleme çapa metni kullanarak temel kategori sayfalarını hedeflemeye başladık; bu da geniş ve uzun kuyruk anahtar kelimelerinden oluşan trafiğe trafik yönlendirmeye yardımcı oldu.
Son olarak, genel niş uygunluğunu artırmak için bazı lazer spesifik niş ile ilgili hedeflere odaklandık.
Bütün bunların dramatik bir etkisi oldu.

e-ticaret seo vaka çalışması # 1 – Google Trafik

Google’dan gelen organik arama trafiği, siteden 2015’ten bu yana patladı.

Sadece bu değil, site şu an toplam 18,811,325 £ veya 26 milyon doların üzerinde e-ticaret geliri elde etti.

e-ticaret seo vaka çalışması # 1 – satış geliri

Online mobilya satan bir site için fena değil mi?

2016 yılında yayınladığımız orijinal örnek olay incelemesini buradan okuyabilirsiniz .

Gördüğünüz gibi sitede 2 yıl büyümeye devam etti ve şu anda ayda sadece 1.000.000 £ / 1.3 milyon dolarlık utangaç satış yapıyor.

Örnek Olay İncelemesi # 2: T-Shirt E-Ticaret Mağazası
T-shirt e-ticaret müşterimiz e-ticaret endüstrisinde çoktan kuruldu, ancak bir yıldan fazla bir süredir organik trafik ve sıralamaları kaybediyorduk.

Asıl sorun , ana algoritma değişikliklerinden yıllar önce yapılan kötü çalışmalar nedeniyle sitenin düşük kaliteli bir bağlantı profiline sahip olmasıdır.

Tam bir denetim yaptıktan sonra, sitenin çok büyük bir yerinde optimizasyona ihtiyaç duyduğunu gördük.

Yani biz …

Sayfa başlığını ve meta açıklamalarını tweaked
Tüm resimlere alt etiketleri eklendi
Site içeriğinin miktarı artırıldı
Site haritası güncellendi
Daha sonra ilk 6 ayda, moda / tişört endüstrisi ile ilgili yüksek otoritelerden 100’ün üzerinde kaliteli bağlantı kurduk.

Aşırı optimize edilmiş tarihsel bağlantı profilini sulandırmaya yardımcı olmak için markalı bağlantılarla bir bağlantı profili oluşturduk.

Ödüller şanlıydı.

e-ticaret seo vaka çalışması # 2 – Google Trafik

Organik arama trafiği neredeyse 6 ay içinde siteye ikiye katlandı!

Bunun, satış geliri üzerindeki etkisini aylık geliri 50.000 ABD Doları ( 50.000 ABD Doları) seviyesine yükselterek görebilirsiniz (aşağıda AUD olarak gösterilmiştir) –

e-ticaret seo vaka çalışması # 2 – satış geliri

Şimdiye kadar yaklaşık 1.270.319.75 AUD Tişört sattılar.

Toplamda 1.000.000 USD’ye utangaç olmak için çalışıyor!

Çılgın değil mi?

Kampanya ve 2015 yılı başlarında yayınlanan örnek olay incelemesiyle neler yaptığımız hakkında daha fazla bilgi edinin .

7 günlük e-ticaret seo stratejisi

Örnek Olay İncelemesi # 3: Giyim E-Ticaret Mağazası
Müşterilerimizden biri Shopify kullanıyor ancak temizliklerini yapmıyordu.

Binlerce sayfadan oluşan yinelenen içerikte yaklaşık 300 koleksiyon sayfası oluşturduklarını gördük.

Benim ikamet Shopify uzman gitti ve eski koleksiyonları dışarı temizlenmeli ve Googlebotlar verimliliği artırmak için Google dizininden onları kaldırıldı.

Olan şey bu:

e-ticaret seo vaka çalışması # 3 – Google Trafik

Sıralaması, Google web sitesini yeniden okurken, aya göre düzenli bir şekilde arttı. Basit bir saha denetimi, bir sürü anahtar kelime için en üst sıralara çıkmalarına izin verdi.

Finansal sonuçlar?

Gelirleri ayda 160.000 ABD Dolarına yükseldi (116.000 GBP) –

e-ticaret seo vaka çalışması # 3 – satış geliri

Sitenin lansmanından bu yana 2 milyon doların üzerinde satış gerçekleşti (1,444,342 GBP)

Ve Mart ayının şimdiye kadarki en iyi gelir ayı olduğu göz önüne alındığında, bunun uzun bir süre boyunca büyümeye devam edeceğinden şüpheleniyorum.

Bunun için ekibime şapka çıkartın !

Sarmalamak
E-ticaret SEO’ya doğru bir şekilde yaklaştığınızda – işinizi sonsuza dek etkileyecek ve değiştirecektir.

Başka bir şey yapmadan önce tam bir site denetimiyle başladığınızdan emin olun. Önce sağlam bir SEO temeli oluşturmanız önemlidir.

Ekibim ve ben yıllar içinde birçok insanla çalıştık ve bu yazıdaki her bir arama motoru optimizasyon stratejisinin başarısı büyüktü.

Unutmayın, Google her zaman güncellemeler yayınlar, bu nedenle şirketiniz şu anda çok üst sıralarda yer alıyor olabilir, ancak arama motorlarında yerinizi korumanızı sağlamak için herhangi bir yeni değişiklikle güncel kalmanız gerekir.

Yardıma ihtiyacınız olursa , istediğiniz zaman bize ulaşmaktan çekinmeyin ya da e-ticaret SEO’nuzu nasıl bir üst seviyeye taşıyacağınızı öğretecek ücretsiz e-posta kursum için kayıt olun .

Ama ne yaparsan yap – bugün başlama zamanı.