Bir şirketin bir şehir veya metropol alanı içinde birden fazla tuğla-harç lokasyonu varsa, bu, reklamcılıkta üst üste binme, kendi kendine rekabet ve reklam alakaları konusunda zorluklar yaratabilir.

Bu makalede, çok kademeli bir bölgede bulunan birden fazla ofise sahip bir dişhekimliği sağlayıcısı için bir tıklama başına ödeme (PPC) programını yönetmek için öğrenilen dersler üzerinde durulacak ve bir şehir veya bölge PPC hedefleme stratejisinden bir posta koduna geçişin yararı gösterilecektir. yaklaşım.

Sınırlı performans
Başlangıçta şirket, bir ofisi olduğu her bir şehir veya metro bölgesine geniş bir ağ oluşturmak için ücretli arama kullanmıştır.

Hesabı ve coğrafi sonuçları incelerken, bölgede daha güçlü tıklama oranları ve dönüşüm elde eden belirli posta kodları bulunduğunu keşfettik. Bütçe tüm şehir veya bölgeye eşit olarak dağıtıldığı için, bu en yüksek performanslı posta kodu hedeflerine yönelik bu sınırlı performans, düşük performans gösteren alanlara çok fazla bütçe dağıtmıştır.

İşte bu posta kodu analizinin bir örneği:

Ayrıca, ZIP kodu PPC performansını şirketin yeni hasta edinme verilerine göre karşılaştırma fırsatı bulduk. Yeni hastaların büyük bir kısmının gerçekten de bu yüksek performanslı PPC ZIP kodlarından geldiğini doğrulayabildik.

Bir adım daha ileri giderek, yeni hastaların her bir uygulama yerinin üç mil yarıçapında yer aldığını tespit ettik. Bu , arama yapan konuma dayalı teklif ayarlamaları açısından bazı değerli bilgiler sağladı .

Teklif ayarlamaları
Bulgularımıza dayanarak, en iyi posta kodlarına hizmet veren reklamlara öncelik vermek için teklif ayarlamalarını kullanarak her bir kampanyayı optimize ettik.

Uygulama taktikleri, geçmişe yönelik olarak daha güçlü tıklama oranları, dönüşümler ve müşteri için yeni hasta edinimleri sağlayan ZIP kodları için artan teklif ayarlamaları içeriyordu. Yine de, hedefleme için hala geçerli olan, ancak güçlü sonuçlar sağlamayan posta kodları için teklif ayarlamalarını da düşürdük.

Teklif ayarlamalarının örneklemesi:

Kampanyalar, değiştiriciler olarak en iyi posta kodlarına sahip anahtar kelimelerin eklenmesiyle de geliştirildi. Buna, ayrıntılı bilgi ve daha sıkı bir şekilde odaklanmış arama trafiğini yakalamak için + diş hekimi +80504 gibi anahtar kelimeler dahildir. ZIP kodlu teklif ayarlamaları, optimize edilmiş tüm pazarlarda alaka düzeyini ve performansı artırdı.

İyileştirmeler
Sonuçların karşılaştırılması (teklif ve anahtar kelime optimizasyonlarından önceki ve sonraki 90 günlük süre için), optimize edilmiş tüm posta kodu kampanyalarımızda önemli gelişmeler gördük. Bu dahil:

Dönüşüm oranı yüzde 212 oranında arttı.
Tıklama başına ortalama maliyette yüzde 13 azalma (TBM).
Ortalama tıklama oranındaki yüzde 4’lük artış (TO).
Dönüşüm başına maliyet yaklaşık yüzde 60 oranında azalır.
İşte bu gelişmeleri gösteren birkaç grafik var:

özet
Bir şehir optimizasyon stratejisinden daha ayrıntılı bir posta kodu yaklaşımına geçmek, teklifleri (ofise yakınlığı temel alarak) daha iyi ayarlamamıza , daha alakalı reklamlar sunmamıza , program verimliliğini geliştirmemize ve bütçeyi daha etkili bir şekilde tahsis etmemize olanak sağlamıştır .

Bu da, daha iyi dönüşüm ve ilave hastaların edinilmesini sağladı.

Çok kanallı kampanyaları yöneten dijital pazarlamacıları, ZIP koduyla sonuçları analiz etmek ve anahtar kelimeler, bütçeler ve teklifler açısından ayrıntılı bir optimizasyon yaklaşımını test etmek için teşvik ediyorum.