Ocak 2018’de tek başına, tüketiciler 1 milyardan fazla sesli aramalar gerçekleştirdi. 2020 yılına kadar, tüm online aramaların% 30 gerçekleşecek tahmin ediliyor olmadan bir ekran kullanımı.

Söylemeye gerek yok, sesli arama çok uzak olmayan bir gelecekte ciddi dalgalar oluşturacak şekilde ayarlanmış.

Daha fazla kullanıcı çevrimiçi arama yapmak için sesini kullanma rahatlığını ararken, bunun mobil web sitelerini nasıl etkileyeceğini göz önünde bulundurmalısınız.

Şu andan itibaren asıl endişeniz, ziyaretçilere tam anlamıyla geri dönen bir web sitesi tasarlama gereği duymaz. Bu konuda yardımcı olabilecek mikro etkileşimlerimiz ve sohbet kullanıcı arayüzlerimiz var. Bunun yerine, yapmanız gereken şey sesli kullanıcılar ile arama arasındaki ilişkiyi göz önünde bulundurmaktır.

2019 ve sonrasında mobil web sitelerinin tasarımına yaklaşırken düşünmeniz gereken bazı şeyler:

1. En Sık Kullanılan Sorgulara Cevapları Yerleştirin

2018’deki bir Parlak Yerel ankete göre , ses kullanıcılarının% 28’i aramada bulduktan hemen sonra bir işletmeyi arayacak.

Bu nedenle, yerel müşterilere veya müşterilere hitap eden iyi tasarlanmış bir web sitesine sahip olmak önemli olsa da, onlara ihtiyaç duydukları bilgileri hemen almak önemlidir. Birisi bir web sitesine bakmak için telefonunu ve sesini kullanırken, iletişim kurmak için bir kestirme yol bulma ihtimalleri iyidir.

Ancak arama yapmak, bir ses kullanıcısının bu durumda almak isteyebileceği tek eylem türü değildir. Müşterinizin web sitesine veya işletmesine katılmak istedikleri başka yolları da düşünün:

Tuğla ve harç deposunun çalışma saatlerini almak için;
Bir ürün veya hizmetle ilgili yardım için canlı sohbet veya destek portalı bulmak;
Rezervasyon veya randevu almak için;
Mevcut satışlar veya ücretsiz kargo teklifleri hakkında bilgi almak için.
Google / Peerless Insights , aramada sesli kullanıcılar tarafından en çok aranan bilgi türleri hakkında bazı bilgiler sunar.

E-ticaret pazarlama stratejileri için sesli aramalar nasıl kullanılacak? En kısa sürede bu konu ile ilgili bir yazı paylaşacağız.

Google – Sesli Arama Verileri

Birisi sesli aramayı metin üzerinde kullanmayı seçtiyse, tıklama ve kaydırma ve dönüştürmek için başka manuel adımlar atma çalışmalarından kaçınmaya çalışıyor olma ihtimalleri çok yüksektir. Bunun yerine, hızlı bir cevap almak için ses yardımcısıyla ya da ses widget’ını aradılar.

Mantıklı olduğunda, hızlı bilgi parçacıklarını başlık veya gezinti çubuğuna yerleştirin.

Örneğin, “bir sonraki pazarlama konferansı ne zaman” için yaptığım bu sesli sorguyu ele alalım:

Konferansı Ara 1
Bu NEXT 2018 örneğini kullanarak, cevabın arama sonuçlarımda verilmediğini görebilirsiniz:

Konferans 2’yi arayın
Ancak, web sitesini açtıktan sonra, cevap web sitesinin en tepesindedir:

Konferans 3’ü arayın
Bir ses kullanıcısı olarak, çoğunlukla bununla memnun olurum. Fakat cevap doğru sonuçlarla ortaya çıksa daha da heyecanlanacaktım. Bunu iki noktada nasıl yapacağımı açıklayacağım.

2. İçeriğinize Konum Ekleyin

Yerel bir kitle için web sitelerini nasıl tasarlayacağımı yazdığımda , önerdiğim şeylerden biri içeriği yerelleştirmenizdi. Bu, belirli bir bölgedeki sakinlerle rezonans eden, görsel, görsel ve renkleri kullanmak anlamına gelir.

Bu nokta, özellikle sesli arama kullanıcılarına hitap etmeye çalışırken geçerlidir.

Bright Local’e göre, ses kullanıcılarının% 46’sı her gün bir ses destekli cihaz kullanarak yerel işletmeleri aradı.

Web siteniz belirli bir coğrafi bölgedeki tüketiciler için oluşturulmuşsa, bunu kendi avantajınıza kullanın.

İçeriğinize ve meta verilerinize bölgenin adını ekleyin;
İlgili olduğunda yere özgü sayfalar oluşturun;
Bölgeye özgü görseller kullanın;
Tüm görüntüleri ve videoları coğrafi bölgenin adıyla etiketleyin;
Video veya ses içeriği belirli bir yeri tartışıyorsa, bunun bir transkripsiyonunu sağlayın.
Sesin “yakınımda” veya “[konum adına]” için arama yapmasını sağlamak için elinizden gelen her şeyi yapın. Bunun neden önemli olduğunu size göstereyim:

Bir metin (solda) ile ses (sağda) arasında “Newark, Delaware’de bir spa bul” araması için yan yana bir karşılaştırma yaptım. Zaten, iki arama sonucu arasında hafif bir tutarsızlık görebilirsiniz:

Google Arama 1
Haritaya doğru kaydırın; arama sonuçlarının metin ve ses arasında farklılık göstermeye devam ettiğini göreceksiniz:

Google Arama 2
Metin sonuçlarındaki ve sesli sonuçlardaki aynı Yelp sonucunun açıklaması arasındaki tutarsızlığa dikkat edin. Sayfada aşağıya doğru benzer bir sorunla karşılaştım:

Google Arama 3
Evet, sonuçlar biraz farklı olmaya devam ediyor, ancak aynı sayfaların farklı açıklamaları en ilginç buluyorum. Massage Envy için soldaki bölümün (metin) spa hizmetlerinin basit bir açıklaması gibi göründüğünü, sağdaki bölüm (ses) bir kişinin daha kişisel göründüğüne dikkat edin. Bunun bir hata olduğunu sanmıyorum.

Bir sonraki noktada bu tür sağlam cevapları nasıl sağlayabileceğinizi açıklayacağım.

3. Soruları Sorularında Cevapla

Google’a göre, sesli kullanıcıların% 41’i arama sorgularının tek taraflı bir diyalogdan çok bir konuşma gibi hissettiğini söylüyor. Bu tür bir söylemle kullanıcı konforu arttıkça, müşterilerinizin web sitelerinin aramada gösterdiği performansı da etkileyecektir.

Web sitesinde görünen içeriği yazmak size kalsa da, kesinlikle sesli arama sonuçlarında görünecek şekilde çerçevelendirebilirsiniz.

Başlamak için, izleyicinin müşterinizin işleriyle ilgili olarak ne tür soruları sorması gerektiğini öğrenin.

Emin değilseniz, ilgili soruları tanımlamak için Herkese Cevap Ver gibi bir araç kullanabilirsiniz :

Genel Aramayı Cevapla
Ardından, hedef kullanıcılar arasında bunların popülerliğini onaylamak için KWFinder kullanın:

KWfinder Uzun Kuyruk KWs
Site bir süredir kullanılıyorsa, Google Analytics verilerinize de bakmanızı öneririm . Arama sorgularının bir listesini aşağıda bulabilirsiniz: Satın Alma> Arama Konsolu> Sorgular . Ses sorgularını daha doğal görünecekleri ve daha uzun olacakları için yeterince kolay bulabilmelisiniz.

Uzun kuyruklu sesli arama sorguları için olası adayları belirledikten sonra, bunları içeriğinizin anlamlı olduğu alanlarına yerleştirmenin zamanı geldi.

Başlamak için bunları meta verilerinize ekleyin. Bu, web sitenizi sesli aramada öne ve merkeze almanın en kolay yoludur.

Ayrıca, web sitenizdeki öne çıkan kutulardaki sık sorulan sorulara cevaplar ekleyin. Bu, son kullanıcı için birkaç şekilde faydalı olacaktır: Birincisi, web sitenizdeki cevabı vurgulamakta ve ses kullanıcılarının yerini belirlemek için çok fazla iş yapmak zorunda kalmamasını engellemektedir; ikincisi, yapılandırılmış verilerle düzgün bir şekilde işaretlerseniz, özellikli snippet’in sesli arama sonuçlarında görüneceği gibi bilgi almak için web sitenize bile gitmeleri gerekmez.

İşte sesli aramalarımda “köpeğimi nasıl yetiştiririm” örneği:

Tımar İpucu 1
PetMD’nin bu öne çıkan pasajı aslında bana grafik ve atılacak adımların bir listesini sunuyor:

Tımar İpucu 2 ara
Bu hemen başlamama yardımcı oluyor. Aynı zamanda, bu bağlantıya değmeyecek bir bağlantı olup olmadığını bana bildirir.

Sayfanın ilerleyen kısımlarında, otomatik olarak oynatılan (sessizde) şu video kliplere rastladım:

Bakım İpucu 3’ü arayın
Bunu da faydalı buldum çünkü cevabımı bulmak için herhangi bir tıklama veya fazla zaman harcamak zorunda kalmadım.

özet

Tüketiciler web ile nasıl etkileşimde bulundukları üzerinde kontrolü ele aldıklarından (özellikle akıllı telefonlar kullanmak ve sesleriyle daha fazla sorgu yapmak), sonuç olarak web tasarımı değişmelidir. Artık ziyaretçiler oturmaya istekli ve pasif bir şekilde içerik tüketiyor. Web sitelerinin sorgularına daha doğal ve etkili bir şekilde yanıt vermelerini istiyorlar.

Ve sesli arama optimizasyonu bunu yapmanın yolu olacaktır.